NEVS 9-3, czyli elektryczne wcielenie Saaba, miał być produkowany wyłącznie w Chinach, na potrzeby tamtego rynku. Bloomberg donosi jednak, że linie montażowe auta mogą trafić również do Europy za sprawą szwedzkiej fabryki w Trollhattan.

Elektryczny Saab 9-3 również w Europie?

Fabryka Saaba w Europie została zamknięta przez General Motors w 2012 roku. Jednak szwedzka firma National Electric Vehicle Sweden AB, która odkupiła pozostałości po Saabie i właśnie dogadała się co do produkcji szwedzkiego elektryka w Chinach, planuje przywrócenie produkcji także w macierzystej Szwecji, w zakładach Trollhattan. Pod uwagę brana jest również budowa drugiej fabryki w Chinach lub w Turcji.

Jak mówi Kai Johan Jang, prezes NEVS, taka okazja zdarza się raz w życiu. Stopniowy zwrot całego świata w kierunku samochodów elektrycznych oznacza wielką szansę dla nowych podmiotów, a NEVS jest jedną z 15 firm, które dostały licencję na produkcję aut elektrycznych w Chinach. Dlatego Jang planuje 10-krotne zwiększenie sprzedaży aut w ciągu następnej dekady.

Ile kosztuje wyprodukowanie samochodu elektrycznego

Koszty produkcji NEVS 9-3 spadły ponoć do poziomu kosztów produkcji auta spalinowego, a koszty baterii – o jedną trzecią w stosunku do sytuacji sprzed trzech lat. NEVS ma już ponoć 300 000 zamówień na samochody elektryczne od firmy carsharingowej Panda New Energy.

Warto dodać, że dzięki rządowym dofinansowaniom, sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach od stycznia do listopada 2017 roku stanowiła 1,6 procent sprzedaży wszystkich aut.

> Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w Chinach: 1) BAIC EC, 2) Zhidou D2, 3) JAC iEV6S [październik 2017]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Dane techniczne NEVS 9-3? Tyle wiemy – zalajkuj i ZOBACZ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]