Od kilku miesięcy spekuluje się, że nowy elektryczny Volkswagen ID. hatchback otrzyma nazwę Neo. Nazwę tę zdradził niemiecki Auto Bild, ale w oficjalnej komunikacji nigdy jej nie użyto. Aż do teraz: właśnie na Twitterze użyła jej Glaeserne Manufaktur, czyli fabryka, w której dziś powstaje VW e-Golf. Seryjna produkcja VW ID. Neo ruszy pod koniec 2019 roku.

Elektryczny następca Golfa to jednak VW ID. Neo!

O tym, jak wygląda prototyp VW ID. hatchback wiadomo od dawna (zdjęcie na górze). Od kilku miesięcy spekulowano również na temat jego nazwy, ponieważ Volkswagen uparcie trzymał się określenia „VW I.D.” (początkowo), „VW ID.” lub „VW ID. hatchback”. Aż do teraz: fabryka samochodów elektrycznych koncernu Volkswagena oficjalnie powitała VW ID. Neo w swojej siedzibie (źródło).

Samochód w wersji koncepcyjnej można oglądać w Glaeserne Manufaktur do 30 grudnia 2018 roku. Seryjna produkcja samochodu ruszy pod koniec 2019 roku, co oznacza, że samochód pojawi się w sprzedaży na początku roku 2020 – czyli e-Golf wypadnie ze sprzedaży najpóźniej z końcem roku 2019.

> Elektryczny VW I.D. Neo: rozwój w Wolfsburgu, produkcja w Zwickau, baterie z Brunszwiku

Elektryczny VW ID. Neo ma kosztować od 110-120 tysięcy złotych, co przy spojrzeniu na aktualne ceny samochodów elektrycznych zapowiada się rewelacyjnie – za tę kwotę nie kupimy dziś nawet mniejszego Renault Zoe. Zasięg samochodu ma wynieść „co najmniej 400 km NEDC” (deklaracja producenta), co odpowiadałoby około 268 kilometrom jazdy w trybie mieszanym i pasowałoby do baterii o pojemności około 45 kWh. W podstawowej wersji silnik ma mieć 122 KM i będzie napędzał koła tylne.

Na ilustracji: koncepcyjny VW ID. Neo (c) Glaeserne Manufaktur / Volkswagen

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]