W listopadzie do oferty BMW trafią dwa nowe modele BMW: najtańszy w gamie i4 BMW i4 eDrive35 z napędem na tył i mniejszą baterią oraz BMW iX1, najmniejszy elektryczny crossover, oferowany wyłącznie z napędem na obie osie i baterią o pojemności ~69 (64,7) kWh. Nowe modele pojawią się też w innych seriach, ale będą to przede wszystkim hybrydy plug-in.

BMW iX1 do walki z VW ID.4, Audi Q4 e-tron i Mercedesem EQA

BMW iX1 to model segmentu C-SUV lokujący się rozmiarowo między Mercedesem EQA i Audi Q4 e-tron, ma 4,5 metra długości, 2,69 metra rozstawu osi i 490 litrów bagażnika. Na razie oferowany będzie tylko w wersji xDrive30 z dwoma silnikami o mocy 200 kW/272 KM z możliwością krótkotrwałego „doładowania”. Przyspieszenie 0-100 km/h BMW iX1 xDrive30 trwa 5,6 sekundy, zasięg auta to między 413 a 440 jednostkami WLTP w zależności od wersji. Samochód kosztuje w Polsce od 250 000 złotych w standardowej wersji wyposażenia, od 259 900 złotych dla wersji xLine i od 265 900 złotych dla pakietu sportowego M.

Auto nawet w podstawowej wersji dysponuje ładowarką pokładową 3-f o mocy 11 kW, na szybkiej stacji ładowania rozpędzi się do 127 kW. Wypada zatem nieco słabiej niż VW ID.4 po aktualizacji oprogramowania, ale warto zwrócić uwagę, że i jego cena wydaje się całkiem atrakcyjna na tle pozostałej części konkurencji (konfigurator TUTAJ).

BMW i4 eDrive35, hybrydowe BMW serii 7 i BMW XM

Oprócz BMW iX1 do oferty ma trafić BMW i4 eDrive35 z baterią o pojemności 70,2 (66) kWh oraz silnikiem o mocy 210 kW/286 KM napędzającym tylne koła, czyli w takiej konfiguracji, w jakiej występuje chińskie BMW i3 eDrive35L. Zanosi się na to, że auto będzie się ładowało z mocą 180 kW i zaoferuje 483 jednostki WLTP zasięgu, czyli około 410 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Dodajmy, że model w tej konfiguracji jest już oferowany w Stanach Zjednoczonych. Cena BMW i4 eDrive35 startuje od 240 000 złotych (patrz TUTAJ), auto w podstawowej konfiguracji jest więc tańsze niż Tesla Model 3 RWD.

Gama BMW serii 7 zostanie powiększona o dwie hybrydy plug-in, BMW 750e xDrive i BMW M760e xDrive. Chyba najdziwniejszym uzupełnieniem powyższej grupy będzie BMW XM, kanciasty SUV o mocy 480 kW/653 KM, z baterią o pojemności 25,7 kWh, która pozwoli mu na pokonanie do 88 jednostek WLTP w trybie elektrycznym przy średnim spalaniu wynoszącym 1,5-1,6 l/100 km, oczywiście na dystansie pierwszych 100 jednostek WLTP (~85 km) i przy bardzo spokojnej jeździe. Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ, cena BMW XM startuje od 935 000 złotych w podstawowej wersji wyposażenia.

BMW M760e xDrive (c) BMW

BMW XM (c) BMW

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: debiutujące na rynku nowe modele BMW zwykle są bardzo przyzwoicie wycenione. Jeśli ktoś chce kupić BMW iX1 w dobrej cenie, nie powinien się długo zastanawiać (konfigurator TUTAJ). To niemal pewne, że w 2023 roku auto podrożeje.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]