Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Najtańszy Volkswagen ID.3 Pure znika z niektórych konfiguratorów. „Niedobór kontrolerów”

Volkswagen ID.3 Pure Performance z baterią o pojemności 45 kWh znikł z niektórych europejskich konfiguratorów. Najtańsza wersja samochodu ma być dostępna dopiero w 2022 roku ze względu na niedobory elektroniki sterującej – problem, który trapi większość światowych producentów aut.

Tani VW ID.3 najwcześniej za kilka miesięcy

Samochody, które zostały już zamówione, zostaną wyprodukowane i będzie można je odebrać, dowiedział się portal InsideEVs. Kto się jednak jeszcze nie zdecydował, musi albo poczekać do przyszłego roku, albo też skorzystać z wariantu wstępnie skonfigurowanego przez dealera. Tę drugą drogę wybrał nasz Czytelnik planzero – i bardzo sobie chwali nowe auto.

Wycięcie z oferty najmniej popularnych modeli dotyczy nie tylko ID.3. Volkswagen zadecydował też o nieprzyjmowaniu zamówień na podstawowy wariant Golfa, ponieważ, jak tłumaczy, wybierało go tylko 2-3 procent klientów. Nie jest jasne, czy przy ID.3 odsetek kupujących wariant Pure był podobny. Wydaje się jednak zrozumiałe, że wobec niedoboru elektroniki układy scalone zaczęły trafiać do modeli droższych, o wyższych marżach. Szczególnie, że różnica między edycją Pure Performance (45 kWh) a Pro (58 kWh) w Polsce wynosi ona 14 800 złotych przy bazowej cenie ID.3 Pure Performance wynoszącej 142 290 złotych.

W naszym kraju VW ID.3 45 kWh nadal jest widoczny w konfiguratorze. Gdyby się wszak okazało, że również u nas nie da się zamawiać świeżych konfiguracji. nabywcom zostanie ID.3 Pro 58 kWh z silnikiem o mocy 107 kW (145 KM). Po uwzględnieniu maksymalnej dopłaty dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny bazowa cena samochodu zjeżdża do 130 090 złotych. Dla porównania: najtańszy VW Golf „Life” z automatyczną skrzynią biegów zaczyna się od 100 690 złotych, a model o podobnej mocy – 1.5 TSI EVO mHEV DSG – od 109 690 złotych.

Jeśli założymy, że Volkswagen ID.3 zużywa średnio 18,65 kWh/100 km, a opisywane spalinowe Golfy 5,7 litra paliwa na 100 kilometrów, posiadacz elektryka na każdych 100 kilometrach będzie oszczędzał średnio 18 złotych. Zastrzeżmy, że założyliśmy ładowanie w taryfie G11 (0,72 gr/kWh), żeby uśrednić uzupełnianie energii w taryfach nocnych i korzystanie z usług komercyjnych. Przy ładowaniu wyłącznie w domu w taryfach G12 zysk z zakupu elektryka może wynosić 23-25 zł/100 km.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version