Jakie były najchętniej kupowane samochody elektryczne w październiku 2017 w Stanach Zjednoczonych? Jak się mają do nich hybrydy? Oto ranking sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w USA.
Najpopularniejsze hybrydy i auta elektryczne w październiku 2017
Spis treści
Oto dane dotyczące sprzedaży wraz z szacunkową sprzedażą samochodów Tesla. Samochody elektryczne zostały pogrubione, hybrydy plug-in pogrubione nie są.
- Chevrolet Bolt (w Polsce: Opel Ampera E) – 2 781 egzemplarzy,
- Toyota Prius Prime (w Polsce: Toyota Prius PHEV) – 1 626 egzemplarzy
- Chevrolet Volt – 1 362 egzemplarze,
- Chrysler Pacifica PHEV – 1 175 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 1 120 egzemplarzy,
- Tesla Model X – 850 egzemplarzy,
- Ford Fusion Energi – 741 egzemplarzy,
- BMW i3 – 686 egzemplarzy,
- BMW 530e – 583 egzemplarze,
- Ford C-Max Energi – 569 egzemplarzy,
- BMW X5 PHEV – 323 egzemplarze,
- Fiat 500e – 310 egzemplarzy,
- BMW 330e – 292 egzemplarze,
- Nissan Leaf – 213 egzemplarzy,
- Kia Soul EV – 210 egzemplarzy,
- Hyundai Sonata PHEV – 210 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Golf – 203 egzemplarze,
- Volvo XC90 PHEV – 174 egzemplarze,
- Ford Focus Electric – 115 egzemplarzy,
- Audi A3 e-tron – 17 egzemplarzy.
Na pierwszym miejscu z wielką przewagą nad rywalami znajduje się Chevrolet Bolt. Tuż za nim znalazła się hybryda plug-in, Toyota Prius Prime, która w zasadzie od zawsze notuje dobre wyniki sprzedaży. Pierwsza Tesla znalazła się w okolicy piątego miejsca w zestawieniu wszystkich aut plug-in.
Ciekawe jest porównanie Nissana Leafa i Volkswagena e-Golfa. Ten pierwszy właśnie przechodzi przemianę pokoleniową: stara wersja już się kończy, nowej jeszcze nie ma. Ten drugi powinien notować normalną październikową sprzedaż – a mimo to obydwa auta sprzedają się właściwie tak samo.
Najchętniej kupowane elektryki w Polsce?
Czy w Polsce jest podobnie? Niestety, na obecnym etapie trudno powiedzieć. Wprowadzanie systemu CEPiK 2.0 zaburzyło działanie naszych źródeł i podawane przez nie statystyki były niewiarygodne. W internecie pojawiły się informacje zebrane przez firmę KPMG, ale wynikało z nich, że tylko we wrześniu 2017 roku ludzie kupili dwa razy więcej samochodów elektrycznych niż w ciągu wcześniejszych ośmiu miesięcy (!).
> CEPiK 2.0 już działa. Adres strony po staremu: historiapojazdu.gov.pl