ADAC podsumował samochody przetestowane w roku 2024. W rankingu, w którym brano pod uwagę wyłącznie możliwości, funkcje, wyposażenie pojazdu, bez oglądania się na koszty zakupu, najlepiej wypadły obie wersje nadwoziowe VW ID.7 z oceną 1,5, „bardzo dobrze” (odwrócona skala szkolna: jedynka jest najlepsza, piątka najgorsza).  W historii zestawień ADAC nie było jeszcze samochodu, który osiągnąłby identyczną notę. Pierwsze siedem samochodów zestawienia to elektryki.

ADAC Autotest 2024. Najlepsze samochody to głównie elektryki

W zestawieniu wzięto pod uwagę wszystkie liczące się rodzaje napędów, zarówno spalinowe, jak też elektryczne. Badano około 300 różnych elementów, w tym zużycie energii lub paliwa, użyteczność, przestronność kabiny. W przypadku BEV-ów emisyjność oceniano na podstawie niemieckiego miksu energetycznego. Najlepszy okazał się VW ID.7, który występuje w dwóch wersjach nadwoziowych (hatchback i kombi), jest wygodny, cichy i ekonomiczny. Uznano wręcz, że auto nie ma wad, nie licząc ceny. Identyczną wysoką notę zyskały obie wersje nadwoziowe (VW ID.7 i ID.7 Tourer GTX). Jako redakcja Elektrowozu – podpisujemy się.

Na kolejnych miejscach dojechało 3/ BMW i5 eDrive40, Porsche Taycan z większa baterią oraz Skoda Enyaq 85x (oceny: 1,6), później była 6/ Kia EV9 i Mercedes EQE SUV 350+ (oceny: 1,7) i w tej grupie dojechał pierwszy model spalinowy: Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR. Tuż za nią uplasowały się kolejne elektryki: 9/ Audi Q4 Sportback 45 e-tron, 10/ Genesis G80 Electrified i 11/ Lucid Air Dual Motor. BYD Seal osiągnął identyczną ocenę (2,0) jak Nio EL6 Long Range, Opel Astra Electric Sports Tourer, Peugeot E-308 156, Renault Scenic E-Tech Electric 220 Long Range czy Tesla Model 3 Highland.

Ogólnie: w grupie TOP20 samochody spalinowe stanowią mniejszość. Część rankingu ADAC Autotest 2024 poniżej, całość można znaleźć na stronie organizacji TUTAJ:

Najlepsze samochody 2024, ranking z uwzględnieniem ceny

W zestawieniu ADAC Autotest 2024 uporządkowanym po najlepszym stosunku możliwości do ceny w TOP10 nie ma ani jednego elektryka, są natomiast cztery hybrydy, z czego żadna nie jest Toyotą. Pierwsze hybrydy Toyoty, Prius Plug-in i Rav4 2.5 Hybrid, pojawiają się dopiero pod Teslą Model 3, chociaż wszystkie auta mają ten sam stosunek możliwości do ceny (ocena: 2,6). ADAC skwapliwie podkreśla, że w tym badaniu VW ID.7 również jest ponad Teslą Model 3 (źródło). Pierwszym elektrykiem na liście jest MG 4 Electric z oceną 2,4.

Nota od redakcji Elektrowozu: należy pamiętać, że zestawienie obejmuje samochody testowane w danym roku, czyli debiutujące w podobnym przedziale. Z tego też względu Tesla Model Y się tam nie pojawia.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: