Ze szczątków informacji, które do nas docierają, wynika, że Tesla Model 3 była najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w I kwartale 2022 roku. Jak dowiedziało się CIRE, od początku stycznia do końca marca 2022 w kraju zarejestrowano 2 252 auta elektryczne, 2 707 hybrydy plug-in i 16 634 stare hybrydy. Elektryki zanotowały najlepszy wzrost w branży, wyniósł on 141 procent rok do roku.
Polacy wybierają Teslę Model 3, Forda Mustanga Mach-E i Kie. Model Y w TOP5 [wyniki I kw. 2022]
Choć w okresie styczeń-luty 2022 prowadził Ford Mustang Mach-E, czym na Twitterze pochwalił się Piotr Pawlak, prezes polskiego oddziału Forda, na zakończenie kwartału sytuacja się odwróciła. Zgodnie z informacjami, które udało nam się zebrać od przedstawicieli różnych firm, ranking TOP10 najchętniej kupowanych (=najczęściej rejestrowanych) nowych aut elektrycznych po zamknięciu I kwartału 2022 roku prezentował się następująco (liczby zaokrąglone do dziesiątek):
- Tesla Model 3 – 290 egzemplarzy,
- Ford Mustang Mach-E,
- Kia e-Niro,
- Kia EV6,
- Tesla Model Y – 90 egzemplarzy
- Renault Zoe,
- Nissan Leaf,
- Audi e-tron,
- Skoda Enyaq iV,
- Mini Electric.
Przez cały I kwartał 2022 Tesla Model 3 była jednym z czterech pojazdów, który osiągnął trzycyfrową sprzedaż (setki egzemplarzy) i przebił drugiego na liście Forda Mustanga Mach-E o „niemal pięćdziesiąt procent”. Z dobrym przyjęciem spotkała się Kia EV6, co wywołuje ponoć zadowolenie w salonach Kii, bo auto jest droższe niż e-Niro. I Ford, i Kia pokazują, że potrafią wprowadzić do sprzedaży elektryki z dobrym stosunkiem możliwości do ceny – tym lepiej dla nas, klientów.
Tesla Model Y miała „o włos” wyprzedzić dwa razy tańsze i o dwa segmenty mniejsze Renault Zoe. Z koncernu Volkswagena do TOP10 zakwalifikowały się tylko duże Audi e-tron i Skoda Enyaq iV, w pierwszej dwudziestce nie ma ani jednego samochodu marki Volkswagen. Fatalnie wygląda też sytuacja dawnej Grupy PSA, w pierwszym kwartale do TOP20 zakwalifikował się tylko Peugeot e-208.
W I kw. 2022 roku zarejestrowano 2 252 samochody elektryczne, podaje CIRE za IBRM Samar. Samochody elektryczne stanowiły 10,4 procent wszystkich aut zelektryfikowanych (PHEV i HEV). To świetny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że jeszcze dwa-trzy lata temu rynek przez cały rok był w stanie wchłonąć kilkaset egzemplarzy aut elektrycznych. Oczywiście na razie prowadzą stare hybrydy, dobrze mają się tez hybrydy plug-in, chociaż rok do roku najwyższe wzrosty zanotowano na elektrykach (źródło). W I kwartale 2022 zarejestrowano w Polsce w sumie 102 041 samochody osobowe z wszystkimi rodzajami napędów, elektryki stanowiły więc 2,2 procent pojazdów.
No i to -> Patronite