Norwegia to najbardziej otwarty rynek na świecie, jeśli wziąć pod uwagę zainteresowanie samochodami elektrycznymi. W październiku 2017 roku najwięcej nabywców znalazł tam Volkswagen e-Golf, drugie było BMW i3, trzeci Nissan Leaf. Wśród hybryd plug-in dominował Outlander PHEV.

Najchętniej kupowane samochody elektryczne 2017 (październik, Norwegia)

Zdecydowanym liderem zestawienia jest Volkswagen e-Golf, który znalazł aż 1 168 nabywców:

  1. VW e-Golf – 1 168 egzemplarzy,
  2. BMW i3 – 417 egzemplarzy,
  3. Nissan Leaf – 269 egzemplarzy,
  4. Tesla Model S – 162 egzemplarze
  5. Hyundai Ioniq Electric – 160 egzemplarzy,
  6. Volkswagen e-Up – 137 egzemplarzy,
  7. Tesla Model X – 130 egzemplarzy,
  8. Kia Soul EV – 56 egzemplarzy,
  9. Opel Ampera E – 35 egzemplarzy,
  10. Renault Zoe – 18 egzemplarzy.

Kolejny raz z rzędu VW e-Golf rozbił rywali. Niemieckie auto zdobyło niewiele mniej nabywców niż reszta marek z pierwszej dziesiątki w sumie. BMW i3 i Nissan Leaf to już kanon. Czy jest słońce, czy deszcz, te modele sprzedają się cały czas, nawet wtedy, gdy do oferty mają wejść nowe wersje.

> Ile „palą” samochody elektryczne w Polsce? [RAPORT]

Spadło zainteresowanie Teslami. Model S we wrześniu znalazł w Norwegii 1 007 nabywców, a w październiku już tylko 162. Podobny problem dotknął Model X (997 -> 130). Zaskakująco źle radzi sobie też Renault Zoe. Choć w Europie samochód został ciepło przyjęty, Norwegowie wyraźnie za nim nie przepadają.

Najchętniej kupowane hybrydy plug-in 2017 (październik, Norwegia)

  1. Mitsubishi Outlander PHEV – 411 egzemplarzy,
  2. Volvo XC60 PHEV – 275 egzemplarzy,
  3. BMW 225xe Active Tourer – 232 egzemplarzy,
  4. Volkswagen Golf GTE – 210 egzemplarzy,
  5. Volkswagen Passat GTE – 207 egzemplarzy,
  6. Volvo XC90 T8 – 193 egzemplarzy,
  7. Audi A3 e-tron – 137 egzemplarzy,
  8. Volvo S/V90 PHEV – 137 egzemplarzy,
  9. Mercedes GLC350e – 135 egzemplarzy,
  10. Mercedes C350e – 117 egzemplarzy,
  11. BMW X5 40e – 114 egzemplarzy,
  12. Audi Q7 e-tron – 86 egzemplarzy.

Zdecydowanym liderem wśród hybryd plug-in jest Outlander PHEV, ale jego przewaga nad drugim w kategorii XC60 PHEV nie jest tak wielka, jak w segmencie aut elektrycznych. Dobrą pozycję ma też Volkswagen, a doskonałą drogie XC90 T8.

Zestawienie najchętniej kupowanych hybryd plug-in w Norwegii rozciągnęliśmy aż do 12. miejsca, ponieważ pojawia się na nim ciekawostka: Audi Q7 e-tron. To jedyna w rankingu hybryda, w której silnik elektryczny sparowano z dieslem.

> Ustawa o elektromobilności to wjazd na buspasy i… ZIELONE TABLICE rejestracyjne dla samochodów elektrycznych?

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]