Dataforce stworzyło ranking najczęściej kupowanych samochodów elektrycznych w Europie w 2022 roku. Pierwszą trójkę stanowiły Tesla Model Y, Tesla Model 3 i VW ID.4, który, jak wiemy z opracowania Jato Dynamics, znalazł się na 50. miejscu najchętniej kupowanych samochodów w ogóle w Europie, już bez podziału na rodzaje napędów. Największy wzrost w TOP10 zanotowała Tesla, największy spadek zanotowała… Tesla. Sytuacja jest nieco dziwna, bo marki klasyfikowane jako premium sprzedały więcej aut niż marki typowe.

Najczęściej wybierane (=rejestrowane) auta elektryczne w Europie w 2022 roku

Ranking prezentuje się następująco. Automotive News Europe podzieliło go na marki premium i wolumenowe, my skleiliśmy obydwa rankingi, żeby sięgnąć poza TOP10:

  1. Tesla Model Y – 137 819 egzemplarzy, +417,6 procent,
  2. Tesla Model 3 – 92 150 egzemplarzy, -35,2 procent,
  3. VW ID.4 – 68 436 egzemplarzy, +24,6 procent,
  4. Nowy Fiat 500 – 66 260 egzemplarzy, +49,3 procent,
  5. VW ID.3 – 53 089 egzemplarzy, -23,5 procent,
  6. Skoda Enyaq iV – 49 630 egzemplarzy, +11,4 procent,
  7. Dacia Spring – 48 540 egzemplarzy, +76,2 procent,
  8. Peugeot e-208 – 46 705 egzemplarzy, +9,9 procent,
  9. Hyundai Kona Electric – 41 448 egzemplarzy, -4,2 procent,
  10. Kia e-Niro / Niro EV – 38 862 egzemplarze, -17,7 procent.
  11. Hyundai Ioniq 5 – 37 621 egzemplarzy, +76,8 procent,
  12. Renault Zoe – 36 036 egzemplarzy, -49,6 procent,
  13. Mini Cooper SE – 34 863 egzemplarze, +17 procent.

Intrygujący jest fakt, że sprzedało się więcej Polestarów 2 (32 241 szt.) niż Volvo XC40 (31 062 szt.) oraz że BMW i4 tylko minimalnie wyprzedziło BMW iX (25 313 vs 24 408 egz.). Jak na liczbę głosów niezadowolenia w internecie, dobrze radzi sobie VW ID.3. Dobrze też radzą sobie sprzedawcy Volkswagena, którzy potrafią potencjalnych nabywców ID.3 skonwertować na właścicieli ID.4 😉

Najlepsza hybryda plug-in, Ford Kuga (ramka po prawej), weszłaby do TOP5 samochodów oferujących możliwość ładowania z gniazdka, pozostałe ulokowałyby się poza TOP10 takich aut. Volvo sprzedało niemal identyczną liczbę XC40 w wersji BEV i PHICE (dawniej: PHEV), do TOP10 hybryd plug-in wszedł chiński Lynk & Co 01 i poradził sobie lepiej niż Cupra Formentor czy Toyota Rav4!

Rok 2022 a rok 2023

Dominacja Tesli Model Y może być jeszcze wyraźniejsza w 2023 roku. W tej chwili (stan na 21 marca 2023) w Norwegii zarejestrowano 5 680 Modeli Y i 1 180 Toyot bZ4X. Toyota bZ4X jest na drugim miejscu, ale w tym tempie nie zrobi wyniku kwartalnego Tesli nawet przez cały rok. Z kolei Tesla Model 3 lokuje się dopiero na 7. miejscu z wynikiem zaledwie 628 zarejestrowanych egzemplarzy. Lepszy od niej jest VW ID.4, VW ID.3, Volvo XC40 i VW ID. Buzz (źródło).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]