Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Najchętniej kupowane samochody elektryczne na świecie: 1/ Tesla Model 3, 2/ Renault Zoe, 3/ Nissan Leaf [I poł. 2020]

Kończą się czasy, w których globalne zestawienia najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych były okupowane przez chińskie modele sprzedawane w Chinach. W pierwszej połowie 2020 roku pierwsze auto z Państwa Środka pojawiło się dopiero na 5. miejscu. Wygrała Tesla Model 3, drugi był Renault Zoe, trzeci Nissan Leaf.

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd plug-in na świecie [I połowa 2020]

Oto ranking przygotowany przez EV-Sales. Nie jest to ranking kompletny, nie uwzględnia krajów, w których statystyki nie są prowadzone zbyt szczegółowo, ale można założyć, że obejmuje około 90 procent świata. Samochody elektryczne zostały zaznaczone pogrubieniem (źródło):

  1. Tesla Model 3 – 142 346 egzemplarzy,
  2. Renault Zoe – 37 154 egzemplarze,
  3. Nissan Leaf – 23 867 egzemplarzy,
  4. Volkswagen e-Golf – 21 165 egzemplarzy,
  5. BYD Qin Pro EV – 20 990 egzemplarzy,
  6. BMW 530e/Le – 20 586 egzemplarzy,
  7. Hyundai Kona Electric – 19 286 egzemplarzy,
  8. Mitsubishi Outlander PHEV – 18 531 egzemplarzy,
  9. Audi e-tron – 17 592 egzemplarze,
  10. Volkswagen Passat Plug-in – 15 670 egzemplarzy,
  11. GAC Aion S – 14 516 egzemplarzy,
  12. Peugeot e-208 – 13 266 egzemplarzy,
  13. SAIC Baojun E-series – 13 673 egzemplarze,
  14. Tesla Model Y – 13 415 egzemplarzy,
  15. Tesla Model X – 12 461 egzemplarzy,
  16. Kia e-Niro – 12 157 egzemplarzy,
  17. SAIC MG eZS – 11 768 egzemplarzy,
  18. BAIC EU-series – 11 722 egzemplarze,
  19. Nio ES6 – 11 711 egzemplarzy,
  20. Chevrolet Bolt – 11 496 egzemplarzy.

Na liście widać kilka ciekawostek. Pierwsza jest taka, że Ameryka otwiera (Tesla Model 3) i zamyka (Chevrolet Bolt) zestawienie TOP20. Gdy jednak spojrzymy na liczby, zauważymy, że na świecie liczy się Tesla Model 3 i… długo nic: Model 3 znalazł tylu nabywców, ile sześć kolejnych aut (od Zoe do Kony Electric) razem wziętych.

Europa, w samochodach spalinowych gigant, tutaj wcale szczególnie mocno nie błyszczy. Jest Zoe, jest wycofywany i sprzedawany z dużymi upustami e-Golf, jest hybryda plug-in BMW.

Dość zaskakująca jest informacja, że Tesla Model Y sprzedała się w większej liczbie egzemplarzy niż Tesla Model X. A Model S chyba już przegrał konkurencję z Teslą Model 3 – w ogóle nie ma go w pierwszej dwudziestce najchętniej wybieranych aut. Nawet jeśli jest samochodem większym i wygodniejszym niż Model 3, to przykleiła się do niego etykietka samochodu lekko przestarzałego w stosunku do młodszej siostry.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version