Na zamkniętej grupie Volkswagen ID.3 Owners Club pojawiło się nagranie pochodzące prawdopodobnie z duńskiego salonu Volkswagena. Dobiegające do uszu kierowcy dźwięki są klasyczne dla elektryka, nieco przerażać mogą natomiast liczniki, na których nie widać praktycznie niczego. Oprócz trybu/kierunku jazdy.
VW ID.3 – jeśli jest, jak jest, to jest źle
Po pierwsze i najważniejsze: po raz kolejny zaryzykujemy twierdzenie, że mamy do czynienia z regularną edycją samochodu, nie-1st, bo nie posiada ona na kierownicy charakterystycznego oznaczenia „1st”. Parokrotnie spekulowaliśmy, że takie egzemplarze krążą również po polskich ulicach, a tutaj pojawia się kolejne potwierdzenie tej tezy.
Rendering wnętrza Volkswagena ID.3 1st. Zwróć uwagę na oznaczenie na dolnym ramieniu kierownicy (c) Volkswagen
Dolne ramię kierownicy Volkswagena ID.3 z filmu. Brakuje etykietki „1st”, choć wnętrze raczej nie wygląda na robocze wnętrze prototypu
Na filmie widać, jak ktoś pokonuje niewielki dystans na przysalonowym parkingu. Jest to lokalizacja znajdująca się tuż obok dealera Mazda/Citroen Elmer – stąd nasz wniosek, że mamy do czynienia z nagraniem wykonanym w Danii (źródło).
Gwizd zespołu napędowego Volkswagena ID.3 brzmi zupełnie normalnie, przypomina większość innych samochodów elektrycznych, może jest tylko nieco głośniejszy i chyba zawiera charakterystyczny dźwięk przekładni, którą słychać też w Konie Electric 64 kWh. Podświetlenie przycisków działa. Coś złego dzieje się natomiast na głównym liczniku: albo ktoś go całkowicie wyłączył, albo w tej wersji potrafi on wyświetlać tylko tryby jazdy: D/B – N – R.
Etykiety kierunku jazdy (D – do przodu, R – rakieta) prezentowane są poprawnie, nie ma natomiast szybkościomierza, informacji o przebiegu auta czy innych elementów, które znamy z wizualizacji:
…oraz z wcześniejszego nagrania:
Nasz Czytelnik, który podsunął nam to nagranie, sugeruje, że samochód czeka na aktualizację software’u. To wielce prawdopodobne, ponieważ wedle naszej wiedzy szybkościomierz jest obowiązkowym wyposażeniem każdego auta. Bez niego pojazd nie mógłby otrzymać homologacji do poruszania się po europejskich drogach.
Dostawy VW ID.3 rozpoczną się „latem 2020 roku”, producent ma więc jeszcze trochę czasu na dogranie wszystkiego.
Oto opisywany przez nas najnowszy film:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: odnośnie słyszalnej przekładni. W Hyundaiu Kona Electric 64 kWh, którym mieliśmy okazję jeździć, przy mocnym wciśnięciu pedału przyspieszenia do uszu kierowcy docierał metaliczny dźwięk pracującej przekładni. Nie było to nic natarczywego, uciążliwego, głośnego, raczej pewien mechaniczny pogłos solidnie wykonanych elementów, które musiały przenosić duże momenty obrotowe. Odgłos był przyjemny 🙂