Mało kto boi się Tesli. Na zapowiedzi dotyczące wprowadzenia na rynek Modelu 3, wielkie koncerny samochodowe również zareagowały… zapowiedziami. Gdy jednak Chiny zadeklarowały stopniowe wyrzucanie z rynku spalinówek, producenci samochodów w mgnieniu oka wystartowali do elektrycznego sprintu. I nic dziwnego: w 2017 roku chiński rynek może wchłonąć nawet 700 tysięcy pojazdów elektrycznych!

Chiny – największy rynek samochodów na świecie

We wrześniu 2017 roku w Chinach sprzedało się 77 tysięcy samochodów elektrycznych, a od stycznia do września 2017 roku – 398 tysięcy. W ciągu 2017 roku może się ich sprzedać nawet 700 tysięcy! Wzrost rok do roku dla września? +80 procent!

Chiński rynek jest tak istotny dla koncernów, że kilka dni temu Tesla ogłosiła wprowadzenie nowego typu gniazdek (na zdjęciu) w samochodach sprzedawanych w Państwie Środka. Dzięki nim Tesle będzie można ładować w Superchargerach, ale też w ogólnokrajowej, państwowej sieci ładowania aut elektrycznych.

> VW I.D. Crozz – CENA: od 170 tysięcy złotych! Recenzja WIDEO I.D. Crozz + wrażenia Autogefuehl [YouTube]

Cały rynek samochodów to 17,15 miliona egzemplarzy, które znalazły nowych nabywców od stycznia do września 2017 roku. Oznacza to, że wielki w liczbach bezwzględnych rynek aut elektrycznych stanowi zaledwie około 2,5 procent całości.

Chińczycy = dobroczyńcy Polaków

Decyzje Chin dotyczące samochodów elektrycznych powodują pozytywny wiatr zmian na całym świecie. Mocne postawienie na auta elektryczne w Chinach, szacują eksperci, może obniżyć cenę baryłki ropy o 10 dolarów w w czasie krótszym niż 10 lat.

Oprócz tego przestawienie koncernów samochodowych na produkcję aut elektrycznych ma sprawić, że już po 2025 roku samochód elektryczny będzie tańszy niż jego spalinowy odpowiednik.

Wielkie koncerny motoryzacyjne traktowały zapowiedzi i moce produkcyjne Tesli jak dobry żart, prychnięcie małego kociaka. Gdy jednak Chiny zadeklarowały stopniowe wyrzucanie z rynku samochodów spalinowych, firmy motoryzacyjne natychmiast znalazły środki na rozwój w tym kierunku. Doszło nawet do tego, że porzucono nierokujące wcześniej alternatywne formy zasilania aut:

> Audi o ogniwach wodorowych: „Kiedy indziej”. Volkswagen ZREZYGNUJE z tej technologii?!

Kierunek rozwoju Chin nie dziwi. W dziedzinie aut spalinowych kraj jest dobre kilkanaście lat za Stanami i dwadzieścia-trzydzieści za Europą. Przy samochodach elektrycznych wszyscy startują z podobnego pułapu, a jasny kierunek rozwoju wyznacza Tesla.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne mogą dorzucić Ci drugą wypłatę – SPRAWDŹ na Facebooku:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]