Audi poszło śladem Tesli i uruchomiło stronę gotowedoodbioru.audi.pl . Są tam samochody już skonfigurowane i dostępne od ręki lub niemal od ręki. Ceny Audi Q4 e-tron 35 startują od 183 722 zł, e-tron 40 kosztuje od 210 195 złotych, czyli mamy do czynienia z wartościami o 22 procent niższymi niż oficjalne kwoty z katalogów. Przy takich stawkach zakup bliźniaczego technologicznie VW ID.4 nie ma większego sensu, ba, nawet VW ID.3 staje się zbyt drogi.

Opisywanego modelu nie należy mylić z dużym Audi e-tron, które obecnie nosi oznaczenie Q8 e-tron. Nie należy go też mylić z Audi Q6 e-tron na platformie PPE.

Audi Q4 e-tron z rabatem i gotowe do odbioru

Omawiany przez nas katalog znajduje się TUTAJ.

Audi Q4 e-tron to samochód zbudowany na platformie MEB Volkswagena, z punktu widzenia napędu bardzo blisko spokrewniony z VW ID.3/ID.4 czy Skodą Enyaq. Auto jest kompaktowym crossoverem (górna część segmentu C-SUV), chyba najładniejszym w gamie crossoverów na MEB a jednocześnie najbardziej klasycznym i najmniej wyróżniającym się na tle swoich spalinowych braci. Dotyczy to zarówno projektu nadwozia, jak też wzornictwa w kabinie.

Model dostępny jest w klasycznym nadwoziu typu SUV, Q4 e-tron, lub ze ściętą linią dachu, Q4 Sportback e-tron (zdjęcia powyżej). W momencie, gdy powstaje ten artykuł, ten pierwszy dostępny jest w 52 egzemplarzach, ten drugi – w 66 (źródło).

Audi Q4 e-tron i rabaty

Audi Q4 e-tron 35 wyposażone jest w baterię o pojemności 55 (52) kWh i silnik o mocy 125 kW/170 KM napędzający tylne koła. Ten najsłabszy i najgorzej wyposażony model zaczyna się od 183 722 złotych, co jest kwotą niższą niż cena VW ID.3

Q4 e-tron 40 to większa, gwarantująca lepszy zasięg bateria 82 (77) kWh i silnik 150 kW/204 KM oferujący przyzwoitą dynamikę, przynajmniej do około 80 km/h. Takie warianty startują od 210 195 złotych.

W katalogu znajdziemy też samochód opisany omyłkowo jako 40 e-tron Quattro, który w rzeczywistości jest modelem Audi Q4 Sportback 45 e-tron Quattro z tą samą baterią, co w wariancie 40 e-tron, ale z dwoma silnikami o łącznej mocy 195 kW/265 KM. Powinien on zainteresować wszystkich tych, którzy nie chcą być ślamazarni na drodze – przyspieszenie 0-100 km/h trwające 6,9 sekundy jest całkowicie wystarczające przy normalnej jeździe. Co ważne: mocy nie brakuje nawet powyżej 100 km/h. Ta wersja kosztuje od 268 118 złotych.

Najdroższa jest najmocniejsza edycja, Q4/Q4 Sportback e-tron 50 Quattro, która ma 220 kW/299 KM mocy i zaczyna się od 279 069 złotych. Choć trzeba dodać, że za niewiele niższą kwotę można znaleźć mocno doposażoną wersję Q4 e-tron 40.

Który model wybrać?

Osoby, które poruszają się głównie po mieście i okolicach, powinny rozważyć warianty z napędem na tył (e-tron 35/40). Są one niezwykle zwrotne (brak silnika z przodu umożliwia mocne skręcenie kół), ich przyspieszenie jest akceptowalne, a niewielka pojemność (e-tron 35) baterii nie powinna być przeszkodą. 357 jedn. WLTP to około 305 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 280 km zimą.

Ci, którzy czasem wyruszają w trasy, wezmą modele z większą baterią (e-tron 40 lub 45 Quattro). Pierwszy ma najlepszy stosunek zasięgu do ceny, drugi oferuje nieco gorszy zasięg, jednak jego dynamika będzie dobra nawet na drodze szybkiego ruchu.

Wszystkie Audi Q4/Q4 Sportback e-tron mają kokpit w stylu Audi z ekranem systemu multimedialnego lekko zwróconym w kierunku kierowcy. Marka nie zrezygnowała z klasycznych przycisków, co przysporzyło jej rzeszę sympatyków. Bazą dla systemu multimedialnego jest ID. Software mające swoje dobre i złe strony, ale z naszych doświadczeń wynika, że zostało ono dość skrzętnie ukryte i połatane oprogramowaniem Audi.

Wnętrze Audi Q4 Sportback e-tron (c) Audi

Nota od redakcji Elektrowozu: zaprezentowane powyżej ceny Audi Q4 e-tron są NIŻSZE niż w momencie wprowadzenia modelu na rynek w 2021 roku. To dobry trend 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: