Mobileye to izraelska firma tworząca systemy jazdy (pół)autonomicznej. Willer z kolei to duży operator logistyczny obsługujący Japonię, Tajwan i południowo-wschodnią część Azji. Obydwa przedsiębiorstwa chcą testować i uruchomić usługę taksówek autonomicznych. Najpierw w Japonii.

Coraz więcej chętnych na robotaxi

„Robotaxi” to usługa taksówek bez kierowców, sterowanych wyłącznie przez elektronikę. Aby dało się ją uruchomić konieczne są systemy obsługujące co najmniej autonomię 4. poziomu – w razie trudności na drodze auto potrafi zjechać w bezpieczne miejsce – a najlepiej jazdę autonomiczną 5. poziomu, w której samochód radzi sobie równie dobrze, jak człowiek.

W ramach usługi Mobileye i Willera mają być dostępne taksówki i busy bez kierowców. Testy rozpoczną się na publicznych drogach Japonii w 2021 roku, komercyjną działalność zaplanowano na rok 2023.

> Tesla podtrzymuje obietnicę: autonomiczne taksówki Robotaxi możliwe w 2020 roku. Czekają na regulatora

Mobileye działa nie tylko w Japonii. Firma w systemie MaaS (mobility-as-a-service) współpracuje również z południowokoreańskim miastem Daegu oraz uruchamia z Volkswagenem i Champion Motors autonomiczne usługi transportowe w Izraelu. Z kolei z systemów jazdy półautonomicznej Mobileye korzystają m.in. General Motors (Super Cruise), a także Nio, Audi, BMW czy Nissan:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]