Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mniejszy zasięg w nowszych Teslach Model 3, większy w Modelach Y. Przyczyny? Spekulacje: Ryzen + bateria

Zmieniły się zasięgi nowych Tesli Model 3 i Y, które widać w konfiguratorze. Pojawiają się spekulacje, że spadek w Modelu 3 to wpływ Ryzena, z kolei wzrost w Modelu Y to efekt zastosowania nieco większej baterii. Sęk w tym, że obydwa auta powinny mieć te same akumulatory.

Tesla Model 3 (2022) – zasięgi samochodów z fali odbiorów luty/marzec 2022

Zasięgi są następujące, pogrubiliśmy wiersze naszym zdaniem najistotniejsze:

Zasięgi Tesli Model Y (2022) Long Range (c) Tesla

Tesla w konfiguratorze zawsze prezentowała liczby dla większych felg (=słabsze zasięgi), ale informowała o tym dopiero od niedawna. Jak widać przy obecnych wartościach różnica między Modelem 3 i Modelem Y Long Range przy zastosowaniu 19-calowych felg mocno się skurczyła, bo wynosi teraz 37 jednostek WLTP. Wynik nadal jest na niekorzyść Modelu Y, ale kto wie, czy użytkownicy nie zaczną wybierać elektrycznego crossovera zamiast sedana, skoro oferuje wyższą funkcjonalność i wygodę kosztem minimalnego spadku zasięgu?

Decyzja o zakupie Modelu Y może być o tyle łatwiejszy, że samochód będzie można odebrać już w lutym 2022 roku. Dwa podstawowe minusy to cena i możliwość zastosowania felg 18-calowych Aero. Cena, bo ta „dwójka z przodu”, jak mawiał pewien przedstawiciel Toyoty, to w rzeczywistości 300 tysięcy złotych. A gdy zmienimy lakier na szybszy (patrz: ilustracja) i wnętrze na jasne, kwota rośnie o ponad 15 tysięcy złotych.

Drugi minus to brak możliwości zastosowania w Modelu Y 18-calowych felg Aero. 19-calowe Gemini z deklami Aero dają niezłe wyniki, ale 18 cali w Modelu 3 daje dodatkowe 24 jednostki zasięgu.

Skąd takie zmiany w zasięgach?

Jeśli chodzi o Model 3, to pojawiają się spekulacje, że może chodzić o wyższe zapotrzebowanie na energię nowych procesorów AMD Ryzen, które zastąpiły wysłużone Atomy Intela. Tylko że jest to wyjaśnienie niezbyt wiarygodne, bo procesory pojawią się też w Teslach Model Y. Ten trop wydaje nam się umiarkowanie prawdopodobny, choć oczywiście nie da się wykluczyć, że nowe układy potrzebują nieco więcej mocy.

Przy Modelu Y za wzrost zasięgów ma odpowiadać zastosowanie większej baterii. Tylko znowu: nowa bateria o pojemności całkowitej wynoszącej 82 kWh powinna pojawić się również w Modelach 3, więc to wyjaśnienie prezentuje się umiarkowanie wiarygodnie. Chyba że Tesla zadecydowała o czymś jeszcze, na przykład zostawiła mniejszy bufor w baterii Modelu Y i większy w Modelu 3…

Ceny aut pozostały na dotychczasowym poziomie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3.8]
Exit mobile version