W przyszłym roku wystartują europejskie dostawy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, drugiej hybrydy plug-in w gamie Mitsubishi obok Outlandera PHEV. Auto wykorzystuje ten sam zespół bateryjno-napędowy, co starszy brat, ale w Eclipse Cross został on „przystosowany rozmiarowo i wagowo do podwozia modelu”.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Zespół napędowy Eclipse Cross PHEV bazuje na 4-cylindrowym, wolnossącym, działającym w cyklu Atkinsona silniku spalinowym MIVEC o pojemności 2,4 litra. Uzupełniono go o dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Producent nie zdradził ani mocy silników elektrycznych, ani pojemności baterii, przypomnijmy więc tylko, że w Outlanderze PHEV było to 60 kW (82 KM) z przodu, 70 kW (95 KM) z tyłu oraz ~11 (13,8) kWh akumulatorów.

„Przystosowanie rozmiarowe i wagowe” może oznaczać nieco niższą moc silników oraz nieco mniejszą baterię w Eclipse Cross PHEV. Może, ale nie musi.

> Mitsubishi Outlander PHEV – ile kosztuje miesięcznie i ile można zaoszczędzić na benzynie? [Czytelnik Tomasz]

Oprócz hybrydowego zespołu napędowego, który może działać w trybie elektrycznym, hybrydy szeregowej (silnik spalinowy ładuje akumulator, z którego energię czerpią silniki elektryczne) i równoległej (wszystkie silniki napędzają koła), auto przemodelowano wizualnie. Przód Eclipse Crossa odświeżono zgodnie z maksymą „Dynamic Shield” (pol. Dynamiczna Tarcza). Z tyłu zniknął spojler i dzielona szyba, co powinno przełożyć się na lepszą widoczność w lusterku wstecznym.

Nowe czarne wnętrze ze srebrnymi wstawkami współgra z odświeżonym obiciem drzwi. Standardowym elementem wyposażenia jest 8-calowy wyświetlacz ulokowany w środkowej części kokpitu. Z tunelu środkowego znikł gładzik, pod ekranem pojawiły się pokrętła głośności.

Jako ciekawostkę warto dodać, że auto wyposażono w gniazdko 230 V oferujące do 1,5 kW mocy (6,5 A). W przypadku braku zasilania może ono posłużyć jako awaryjne źródło energii w gospodarstwie domowym.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ma być dostępny w Europie w 2021 roku. W przyszłości zespół napędowy Outlandera PHEV ma zostać wykorzystany również w innych hybrydach plug-in aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: