Polski oddział Mitsubishi ujawnił ceny Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Samochód będzie startował od 160 990 złotych z maksymalnym możliwym do uzyskania rabatem wynoszącym 25 000 złotych – bez niego będzie to 185 990 złotych. Dla porównania: cena Mitsubishi Outlandera PHEV z zeszłego rocznika (2020) rozpoczyna się obecnie od 157 990 złotych.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: ceny, specyfikacja i wszystko, co wiemy
Podana we wstępie wartość jest kwotą bazową dla podstawowej wersji wyposażenia Invite Plus. Droższe warianty – więcej na ich temat na dole – będą kosztowały od 205 990 i 214 990 złotych. Z rabatem w wysokości 25 000 złotych będzie to odpowiednio 180 990 oraz 189 990 złotych. 25 000 złotych rabatu składa się z 15 000 złotych zniżki, 5 000 złotych za pozostawienie auta w rozliczeniu oraz 5 000 złotych „dla lojalnych klientów marki” (źródło).
Dla porównania: lokujący się w tym samym segmencie Opel Grandland X PHEV kosztuje od 172 050 zł w wariancie z napędem na przód (165 kW) i od 194 550 zł dla wersji AWD (221 kW).
Opel – i inne modele z dawnej Grupy PSA – są mocniejsze od Eclipse Cross PHEV, który oferuje w sumie zaledwie 138 kW (188 KM) mocy mimo posiadania silnika spalinowego o pojemności 2,4 litra oraz dwóch silników elektrycznych. Ale niższa moc przełoży się zapewne na niższe spalanie japońskiego modelu w trasie. Dodajmy, że ten sam zespół napędowy może trafić również do innych hybryd plug-in aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Zaletą Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest również pokładowe gniazdko oferujące do 1 500 W mocy. Samochód pozwoli nam więc nie tylko na naładowanie laptopa, ale też podpięcie kilku innych urządzeń. Producent nie podaje pojemności baterii auta, spodziewamy się zatem, że będzie to około 10-11 (13,8) kWh – tyle, ile w Outlanderze PHEV. Dodajmy, że Eclipse Cross PHEV wyposażony jest także w port ładowania prądem stałym Chademo, co w hybrydach plug-in jest rzadkością.
Model oferowany będzie w trzech wersjach wyposażenia i ośmiu kolorach nadwozia. Najtańszy wariant Invite Plus będzie posiadał system multimedialny o przekątnej 8 cali kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, automatyczną dwustrefową klimatyzację, światła dzienne LED, automatyczne światła drogowe, przyciemniane tylne szyby, kamerę cofania, podgrzewane przednie fotele czy łopatki przy kierownicy do sterowania mocą rekuperacji. Droższa wersja Intense Plus będzie posiadała m.in. reflektory Bi-LED, kamery 360 stopni, HUD oraz możliwość zarządzania samochodem przez aplikację.
W najdroższym wariancie Instyle Plus pojawi się czarna skórzana tapicerka, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu oraz system audio premium. Premiera Eclipse Cross PHEV będzie miała miejsce 27 kwietnia 2021 roku.