Jak dowiedział się niemiecki Der Spiegel, Mini w nadchodzącym tygodniu ogłosi dużą zmianę strategii. Ostatni nowy model spalinowy marki ma trafić na rynek w roku 2025, a od 2030 roku Mini chce być producentem wyłącznie samochodów elektrycznych. Już w 2027 roku połowa aut ma być czysto elektryczna.
Elektryzujące plany Mini
Mini ma się stać czysto elektryczne jako pierwsza marka w Grupie BMW. To kolosalna zmiana w stosunku do obecnej strategii, w ramach której Mini Cooper SE vel Mini Electric jest zespołem napędowym BMW i3 ubranym w inne nadwozie, modelem wtórnym w stosunku do BMW. Aby podołać temu przeobrażeniu i stać się awangardą, Mini zawiązało joint-venture z chińskim Great Wall Motor.
Pierwszy samochód obu producentów zostanie stworzony na potrzeby rynku chińskiego i ma się pojawić w roku 2023 (źródło). A już w 2025 roku ma zadebiutować ostatni nowy model z silnikiem spalinowym. Dotychczas BMW mówiło o „elektryfikacji” mając na myśli elektryki oraz hybrydy plug-in, jednak Der Spiegel twierdzi, że tym razem chodzi o pełną elektryfikację.
Wielu producentów zadeklarowało chęć pójścia podobną ścieżką. Oto dotychczasowe zapowiedzi:
- Bentley stanie się marką całkowicie elektryczną do roku 2030 (ogłoszenie planów w listopadzie 2020 roku),
- General Motors chce być całkowicie zeroemisyjne do roku 2035 (styczeń 2021),
- Audi chce być całkowicie zelektryfikowane do roku 2030 (styczeń 2021),
- Ford w Europie chce mieć modele czysto elektryczne w całej gamie do roku 2030 (luty 2021),
- Jaguar zaprezentuje ostatni model spalinowy najpóźniej w roku 2025 (luty 2021),
- Porsche chce sprzedawać 80 procent aut elektrycznych i zelektryfikowanych w roku 2030 (luty 2021),
- Volvo chce się stać marką czysto elektryczną do roku 2030 (marzec 2021),
- Volkswagen (marka) planuje osiągnąć 70-procentowy udział elektryków w europejskiej sprzedaży do roku 2030 (marzec 2021).
Łatwo dostrzec, że w tej grupie nie ma żadnych twardych deklaracji pochodzących z Japonii ani dotyczących wodoru. Największy japoński producent, Toyota, na razie dobrze sobie radzi z wypełnianiem celów emisyjnych dzięki hybrydom.
Zdjęcie otwierające: Mini Electric
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: