Koncepcyjny Mini Aceman to „próba wypełnienia luki, która powstała między Mini Cooperem i Mini Countrymanem”, deklaruje Mini. Jako że Mini Cooper to auto otwierające segment B a Mini Countryman otwiera C-SUV, to Mini Aceman powinien być typowym przedstawicielem segmentu B-SUV, bezpośrednim następcą BMW i3 i ciaśniejszą konkurencją Hyundaia Kona Electric. I tak mniej więcej jest.
Mini Aceman – samochód, który wygląda na coś więcej niż tylko koncept
Elektryczny Aceman (pol. człowiek-as) wygląda jak próba unowocześnienia sylwetki Mini bez pozbawiania jej charakterystycznych cech. Auto prezentuje się niczym Mini z animacji komputerowej, to poczucie odmienności wzmacniają wstawki ze świecącymi powierzchniami oraz tekstylne wykończenie kokpitu we wnętrzu. Producent w kabinie całkowicie zrezygnował ze skóry i chromów, które dotychczas kojarzyły się z klasą premium.
Koncepcyjny Mini Aceman ma otwierać „nową erę wzornictwa w Mini”. Należąca do Grupy BMW marka nie jest tak odważna, jak Kia czy Hyundai, dlatego sugeruje, że jej styl jest wyznaczony przez „całościowe doświadczenie użytkownika ze światłem, ruchem, interakcją i dźwiękiem”. Z wyczyniającej fikołki kamery na filmie promocyjnym wywnioskujemy, że chodzi przede wszystkim o animowane piksele na atrapie chłodnicy, reflektorach i tylnych światłach, ewentualnie ruchomą tapetę na liczniku OLED:
Wymiary? Długość Mini Aceman (konceptu) to 4,05 metra, szerokość wynosi 1,99 metra, wysokość to 1,59 metra (źródło). Warto zwrócić uwagę na tę środkową wartość, nawet jeśli uwzględnia ona lusterka, wnętrze auta może być wyjątkowo przestronne. Szczególnie, że firma chwali się też minimalnymi zwisami. Dla porównania: szerokość Smarta #1 to 1,82 metra, nawet BMW iX3 ma tylko 1,89 metra. Niemiecka marka mówi wprost, że chodziło jej o samochód, który zajmuje niewiele miejsca na drodze, a oferuje „więcej komfortu w środku niż kiedykolwiek wcześniej”.
Producent nie zdradza pojemności baterii ani zasięgu konceptu. Niemal pół metra dłuższe BMW iX1 ma baterię 64,7 kWh, więc Aceman, w zależności od roku debiutu, mógłby mieć maksymalnie około 60 kWh. Trzeba wszak pamiętać, że model lokuje się między Mini Electric a iX1, dlatego producent może raczej celować w okolice 50-55 kWh, żeby nie psuć sprzedaży ani jednego, ani drugiego auta [spekulacje Elektrowozu].