SAIC Motor przyznało, że wysłało do Europy 10 000 egzemplarzy MG4 EV, swojego stosunkowo taniego elektryka. Samochód w tym roku sprzedawany będzie w 17 krajach Starego Kontynentu, w Niemczech ma kosztować od 31 990 euro. W 2023 roku ma trafić aż do 80 państw, wśród nich, jak niedawno informował Elektrowóz, powinna znaleźć się też Polska.

MG4 EV, czyli chińskie wsparcie dla elektryfikującej się Europy

MG4 EV, w Chinach noszący nazwę MG Mulan [imię z chińskiej legendy o dziewczynie, która służyła w wojsku przebrana za mężczyznę – przyp. red. Elektrowozu], trafia do sprzedaży równocześnie na naszym kontynencie i w Państwie Środka. Z najnowszych informacji wynika, że auto będzie dostępne z dwiema (a nie trzema) pojemnościami baterii, 51 i 64 kWh. Pierwszy pakiet powstał w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe, drugi zbudowano z użyciem ogniw z katodami nikiel-kobalt-mangan.

Ze specyfikacji cytowanej przez CnevPost wynika, że MG4 EV 51 kWh od 30 do 80 procent ładuje się w 28 minut, z kolei MG4 EV 64 kWh będzie potrzebował tylko 23 minut. Samochód dostępny jest wyłącznie z napędem na tył, w przyszłości ma się pojawić wariant AWD. Szczegółowe dane techniczne MG4 EV znalazły się w podlinkowanym wcześniej artykule.

W Chinach najtańsza wersja kosztuje po dopłatach od 129 800 yuanów, równowartość 87 800 złotych, co jest bardzo dobrą ofertą jak na auto segmentu C (niektórzy kwalifikują je do pogranicza B i C). W Europie podano cenę MG4 EV dla Niemiec: dla wariantu 51 kWh z zasięgiem 425 jednostek WLTP jest to od 31 990 euro, co w Polsce stanowi równowartość 156 000 złotych. Dla porównania: Peugeot e-208, model segmentu B z baterią 50 (45) kWh kosztuje od 145 900 złotych.

Niemiecka cena MG4 EV 64 kWh z zasięgiem 520 jednostek WLTP wynosi od 35 990 euro, więc w naszym kraju zapłacilibyśmy za samochód około 175 500 złotych. To taniej niż u konkurencji, choć trudno nazwać te kwoty wybitnie przystępnymi. W tym roku auto ma być dostępne na 17 europejskich rynkach, w przyszłym powinno zadebiutować w aż 80 krajach na całym świecie, wśród których powinna być Polska.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: MG4 EV jest tańszy niż konkurencja, co nie oznacza, że jest tani. Jeśli jednak SAIC Motor zacznie w Europie walkę cenową, może zachęcić BYD do wprowadzenia modelu BYD Dolphin. W Chinach jest on o około 15 procent tańszy niż MG4 EV, w Polsce różnica może nie byłaby aż tak duża (koszty transportu czy ceł są stałe), jednak ceny mogłyby być niższe o około 10 procent od MG4 EV.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.8]