Chiński MG4 (koncern: SAIC Motor) pojawił się w nowej wersji, MG4 Extended Range, którą wyposażono w baterię o pojemności 77 kWh. Identyczną wartość deklaruje Volkswagen w ID.3 Pro S. MG4 z dużym akumulatorem dostępny jest na razie tylko w Zjednoczonym Królestwie, jego cena zaczyna się od 36 495 funtów. Na tym samym rynku VW ID.3 Pro S kosztuje od 42 870 funtów, łatwo więc policzymy, że cena MG4 Extended Range jest o 14,9 procent niższa niż niemieckiego konkurenta.

MG4 Extended Range a VW ID.3 Pro S

MG Motor nie chwali się, czy 77 kWh to wartość całkowita, czy też użyteczna, z kolei przy VW ID.3 teoretycznie otrzymujemy 82 (77) kWh, ale w praktyce jest to raczej 82 (74) kWh – spodziewamy się, że w chińskim modelu jest podobnie. Moc MG4 Extended Range to 184 kW/250 KM, podczas gdy VW ID.3 sprzedawany jest z silnikiem 150 kW/204 KM. Niemieckie auto w przyszłości może otrzymać silnik o mocy 210 kW/286 KM, który pojawił się w VW ID.7 i ID. Buzzie, ale na dziś są to tylko spekulacje.

Różnice w mocach silników widać w dynamice: przyspieszenie 0-100 km/h MG4 77 kWh trwa 6,5 sekundy, podczas gdy w Volkswagenie ID.3 jest to 7,9 sekundy. Obydwa auta mają napęd na tył, zasięg WLTP MG4 Extended Range wynosi 520 jednostek, przy ID.3 mamy maksymalnie 559 jednostek na najmniejszych felgach. Czas ładowania w chińskim modelu to 39 minut do 80 procent, elektryczny Volkswagen rozpędza się do 170 kW, więc przejście z 5 do 80 procent trwa tylko 30 minut [deklaracje producentów].

MG4 na papierze jest porównywalny z VW ID.3 Pro S, ale wszystko wskazuje na to, że ma normalne 5 miejsc i… kosztuje o 14,9 procent mniej (źródło). Na razie model oferowany jest wyłącznie w Zjednoczonym Królestwie, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby pojawił się w kontynentalnej części Europy. Oprócz tego wariantu samochód sprzedawany jest też w wersji z baterią 64 (60?) kWh zbudowaną na ogniwach NCM i 51 (47?) kWh z ogniwami LFP. Wkrótce ma się rozpocząć produkcja edycji z przyspieszeniem godnym Tesli Model 3 Performance, MG4 XPower.

Nota od redakcji Elektrowozu: Volkswagenie, na boga, działaj!

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]