We wrześniu 2022 roku spytaliśmy chiński koncern SAIC Motors, czy planuje wejście do Polski. Odpowiedziano nam wtedy, że firma ma zamiar dokonać tego w roku 2023. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie: przewidziana dla mediów konferencja marki-córki SAIC, MG Motor, będzie miała miejsce 30 listopada, sprzedaż ma wystartować w grudniu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się też, że jednym z ważniejszych modeli w Polsce ma być MG4, konkurent Renault Megane Elektrycznego oraz VW ID.3.

/poniższy tekst powstał w dużej części w oparciu o uzyskane nieoficjalnie informacje, dlatego nie wszystko musi się sprawdzić/

Aktualizacja 2023/11/15, godz. 8.42: dodaliśmy wzmiankę o wariancie Trophy Extended Range z największą baterią oraz edycji Xpower. Nie [mamy pewności, czy] trafią one do Polski, dlatego nie pojawiły się one w pierwszej wersji tekstu.

MG Motor w Polsce

MG Motor nie zaczyna jako biuro w stylu ElectroMobility Poland, które kiedyś tam zacznie sprzedaż. Wedle naszej wiedzy firma ma już podpisane umowy z dystrybutorami, więc samochody zaczną trafiać na rynek niemal od ręki. Szeroko zakrojona kampania reklamowa marki ma wystartować jeszcze w listopadzie, będą w nią zaangażowani influenzerzy internetowi, planowana jest również impreza dla mediów.

W segmencie elektryków kluczowym modelem w naszym kraju ma być MG4, hatchback segmentu C konkurujący bezpośrednio z Volkswagenem ID.3 oraz Renault Megane Elektrycznym. Nie udało nam się uzyskać żadnych informacji na temat cen, powinny one zostać podane podczas wydarzenia inaugurującego. Zasugerowano nam natomiast, że w ofercie może/mogą zaistnieć też modele spalinowe, choć nie zrozumieliśmy, czy chodzi o małego spalinowego MG3, czy może o hybrydę plug-in, MG EHS.

MG MG4 dostępny jest z bateriami 51 (48?), 64 (60?) kWh i 77 (72?) kWh, najtańszy wariant kosztuje w Niemczech od 32 312,5 euro, w Polsce odpowiadałoby to kwocie 147 500 złotych. Wersja ze środkową baterią w edycji wyposażeniowej Comfort kosztuje od 37 312,5 euro, kwocie odpowiadającej u nas 170 300 złotym (patrz też: ceny MG4 w Czechach). Dla porównania: w salonach można upolować Renault Megane E-Tech Electric za 140-170 tysięcy złotych w zależności od pojemności baterii i mocy silników oraz VW ID.3 z rabatem wynoszącym 65 000 złotych.

Jest też edycja MG4 Trophy Extended Range z baterią o pojemności 77 kWh, która obiecuje do 520 jednostek WLTP zasięgu oraz najmocniejszy wariant MG4 Xpower o mocy 320 kW/435 KM.

Zasięg WLTP MG4 wynosi odpowiednio do 350 lub 450 jednostek, wersja Standard z mniejszą baterią LFP ładuje się z mocą maksymalną do 88 kW, większy akumulator (NMC) dostępny od wspomnianej edycji Comfort rozpędzi się maksymalnie do 140 kW (źródło; patrz też poniżej). Samochód zbiera raczej pozytywne recenzje.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: