Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

MG Marvel R, MG MG5 – dwa nowe elektryki chińskiego producenta dla Europy. Ale nie dla Polski

MG – marka należąca do chińskiego SAIC – zapowiedziała wprowadzenie do Europy dwóch nowych modeli samochodów. Będzie to MG Marvel R, crossover konkurujący w segmencie D-SUV, oraz MG MG5, zapowiadane od zeszłego roku elektryczne kombi. Producent na razie nie myśli o ekspansji w Polsce.

MG Marvel R – specyfikacja i wszystko, co wiemy

MG Marvel R to crossover określany przez producenta mianem „luksusowego” i „lifestylowego”. Auto ma mieć napęd na obie osie, trzy silniki (1+2) i przyspieszać do 100 km/h w 4,9 sekundy dzięki mocy 212 kW (288 KM) oraz 665 Nm momentu obrotowego. Pojemności baterii nie ujawniono, wiemy natomiast, że zasięg ma wynieść ponad 400 jednostek WLTP, czyli ponad 340 kilometrów realnie w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

W kabinie znajdziemy ułożony skośnie 19,4-calowy wyświetlacz przywołujący na myśl rozwiązania zastosowane w Audi e-tron (ułożenie) czy Fordzie Mustangu Mach-E (pokrętło). Również tylne światła sugerują, że producent uważnie przyjrzał się samochodom Audi:

MG Marvel R to model segmentu D-SUV o 2,8 metra rozstawu osi, długości 4,67 metra i szerokości 1,92 metra (wartości wstępne), więc może chcieć konkurować z Hyundaiem Ioniq 5, ale też z autami nieco mniejszymi, Skodą Enyaq iV czy Volkswagenem ID.4. W trakcie prezentacji ten ostatni został nawet wymieniony z nazwy.

Marvel R zostanie wyposażony w 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW (AC), a na stacji ładowania prądem stałym ma osiągnąć 80 procent pojemności baterii w 30 minut, co w połączeniu z informacją o zasięgu sugeruje 70-80 kWh i moc ładowania wynoszącą 100-120 kW. Zaletami modelu będą pompa ciepła oraz obsługa technologii V2L (ang. vehicle-to-load), czyli możliwość zasilenia z baterii zewnętrznych urządzeń.

Strona producenta znajduje się TUTAJ.

MG MG5 – elektryczne kombi

Drugim modelem, który trafi do sprzedaży w roku 2021, jest MG MG5, „pierwsze elektryczne kombi”. Cudzysłów jest nieprzypadkowy, bo KIA i Porsche również zapowiedziały modele z tym nadwoziem, zrobił to nawet Volkswagen, więc „pierwszego” trzeba będzie chyba uznać tego producenta, który rozpocznie dostawy aut.

Auto opisywaliśmy już w sierpniu zeszłego roku, bazuje na Roewe Ei5. To model segmentu C, który ma oferować ponad 400 jednostek WLTP zasięgu i być najtańszy w segmencie z punktu widzenia całkowitych kosztów eksploatacji (TCO). Moc silnika to 135 kW (184 KM), moment obrotowy wynosi 280 Nm, napędzane są przednie koła. Pojemność bagażnika wynosi 578 litrów.

Producent zapowiada obsługę technologii V2L, ale brak informacji o maksymalnej mocy wzbudził naszą podejrzliwość. Nie zdziwimy się, gdy się okaże, że „V2L” w samochodach elektrycznych MG to po prostu gniazdko pozwalające na podłączenie odbiorników o mocy 150-200 W. Dobre do naładowania laptopa i telefonu, ale zbyt słabe, by zasilić choćby część gospodarstwa domowego.

Plany dotyczące sprzedaży

MG Marvel R ma zostać oficjalnie zaprezentowany w maju 2021 roku, a do sprzedaży trafi na początku lata. MG5 pojawi się w salonach marki jesienią. Nie spodziewajmy się ich jednak na polskim rynku. MG wyraźnie koncentruje się na krajach, w których jest zainteresowanie autami elektrycznymi, ewentualnie hybrydami plug-in. Polska do nich zdecydowanie nie należy:

Cała prezentacja:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.3]
Exit mobile version