Mercedes ogłosił start sprzedaży nowej C-klasy (2022) w wariancie hybrydowym plug-in, C 300e i C 300e kombi. Samochody oferowane są z bateriami o pojemności 25,4 kWh (prawdopodobnie wartość całkowita), większymi, niż dysponowała pierwsza generacja Nissana Leafa i BMW i3! Akumulatory pozwalają na pokonanie nawet ponad 100 jednostek WLTP na jednym ładowaniu.
Mercedes C 300e: ceny, wersje i wszystko, co wiemy
Deklarowane przez producenta zasięgi wynoszą 99-111 jednostek WLTP dla limuzyny i 95-107 jednostek dla kombi. W najgorszym razie nie powinny one wynieść mniej niż 81 kilometrów w trybie mieszanym, a jeśli uwzględnimy, że elektronika nie pozwoli samochodowi rozładować się do zera – dobre 70 kilometrów w trybie mieszanym. Ktoś, kto ma do pracy 30 kilometrów w jedną stronę, nie powinien w ogóle skorzystać z silnika spalinowego.
Silnik elektryczny dysponuje mocą 95 kW (129 KM) i momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm. Silnik benzynowy (M 254) ma w szczycie 150 kW (204 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego, w sumie obydwa osiągają do 230 kW (313 KM) i 550 Nm. Szybkość maksymalna bez uruchamiania silnika spalinowego to 140 km/h (źródło).
Obydwa auta mają w standardzie zawieszenie pneumatyczne, ale w obu wersjach znajduje się ono tylko na tylnej osi (niczym w BMW i4). Pojemność bagażnika C 300e kombi wynosi 360 litrów, co nie jest jakąś gigantyczną wartością, jeśli weźmiemy pod uwagę, że samochody należą do segmentu D. Ale coś za coś, gdzieś tę dużą baterię trzeba było zamontować.
Producent obiecuje w przyszłości hybrydę plug-in z silnikiem Diesla. Ceny Mercedesa C 300e startują od 220 300 złotych, ceny wariantu kombi – od 227 000 złotych. Na zakończenie warto dodać, że Mercedes jest jedną z bardzo niewielu firm, która wyposaża swoje hybrydy plug-in z dużymi bateriami w porty szybkiego ładowania CCS. Należy tu jednak zastrzec, że raczej nie osiągniemy mocy ładowania wyższych niż 30-40, w szczycie do 50 kW.