Elektryczne Porsche Taycan nie tylko ratuje sprzedaż w Porsche na świecie, ale też winduje markę w miejsca dotychczas dla niej niedostępne. W klasie osobowych samochodów luksusowych w Niemczech najchętniej wybieranym autem w październiku 2020 było Porsche Taycan. Wygrało ze spalinową S-klasą, BMW serii 7 czy Audi A8.
Porsche Taycan z 1. miejscem w klasie premium w Niemczech
Cały segment premium w październiku 2020 roku w Niemczech to mniej niż 1,9 tysiąca samochodów, więc osiągnięcie może wydawać się błahe. Ale błahe nie jest: po raz pierwszy w historii zbierania statystyk auto elektryczne, Porsche Taycan, zdobyło pierwsze miejsce. Wyprzedziło pojazdy spalinowe, które, wydawałoby się, powinny być wybierane chętniej, bo przecież „oferują lepszy zasięg”.
Sytuacja jest dość zabawna również z tego powodu, że Taycan jest autem stojącym w lekkim rozkroku. Wymiarami zewnętrznymi pasuje do segmentu E (Mercedes S-klasy i BMW serii 7 to segment F), deklaruje się jako auto sportowe, miejsca na tylnej kanapie ma tyle, co kompakt, a kosztuje… tak, gdy chodzi o cenę i wyposażenie, to najwyższa półka zdecydowanie pasuje.
W październiku 2020 roku Porsche Taycan znalazło w Niemczech 373 nabywców. Mercedes sprzedał 281 egzemplarzy S-klasy we wszystkich wariantach, Audi sprzedało 201 sztuk A8 i S8, a BMW serii 7 zmieniło właściciela w 194 przypadkach. Tesli Model S sprzedało się 37 egzemplarzy.
W konkurencji z innymi modelami marki Porsche Taycan znalazł się na czwartej pozycji po 911 (792 egzemplarze), Macanie (652 egzemplarze) i Cayenne (391 egzemplarzy, źródło).
Zdjęcie otwierające: Porsche Taycan (c) Porsche