Wystartowała produkcja Mercedesa A250e (właściwie: A 250 e), samochodu segmentu C wyposażonego w napęd hybrydowy (plug-in). Auto dostępne jest w zaskakująco dobrej ofercie, jeśli wziąć pod uwagę, że mamy do czynienia z przedstawicielem klasy premium.

Mercedes A250e: cena w Polsce od 151 200 złotych

Hybrydowy Mercedes A250e dostępny był w ofercie od przełomu października i listopada 2019 roku. Teraz właśnie uruchomiono jego produkcję w fabryce w Rastatt, ale Daimler nie zdradza, kiedy pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom.

A250e dostępny jest w dwóch formach nadwoziowych: jako hatchback oraz sedan. To dość wyjątkowa sytuacja, ponieważ w tym segmencie hybrydy plug-in to w zdecydowanej większości hatchbacki (VW Golf GTE, Audi A3 Sportback e-tron) lub crossovery, a więc zawieszone wyżej hatchbacki (Kia Niro Plug-in, Kia XCeed Plug-in, Opel Grandland X, Peugeot 3008 HYbrid). W ostateczności kombi (Kia Ceed Plug-in).

Sedanów praktycznie nie ma ze względu na rozmiary baterii, która skutecznie zmniejsza ilość miejsca z tyłu. Trudno się zatem dziwić, że Mercedes postawił na nietypowe zakończenie rury wydechowej:

Nowy Mercedes A250e zaskakuje też ceną. Najtańsza Kia Ceed Plug-in kosztuje 125 tysięcy złotych, nieco droższa jest Kia Niro Plug-in (C-SUV, 136 900 zł), a tymczasem Mercedesa kupimy od 151 tysięcy złotych – taniej niż BMW 225xe Active Tourer!

> Aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in [styczeń 2020, akt.]

Bateria Mercedesa A250e dysponuje pojemnością 15,6 kWh – około 13 kWh pojemności użytecznej – jest więc większa niż u konkurentów i pozwala na przejechanie do 47-50 kilometrów na jednym ładowaniu [obliczenia www.elektrowoz.pl na podstawie danych NEDC: 70-75 jednostek, źródło].

Realne spalanie Mercedesa A250e przy naładowanej do pełna baterii przez pierwsze 100 kilometrów to około 2,2 l/100 km (NEDC: 1,5-1,4 l). Słowo „pierwsze” jest tutaj nieprzypadkowe, przez większość czasu poruszamy się w trybie elektrycznym, a silnik spalinowy załącza się, gdy ilość energii robi się zbyt mała.

> Mercedes A250e trafił do sprzedaży. Hybryda plug-in Mercedesa od 150 tysięcy złotych

Ważne jest również opcjonalne gniazdo szybkiego ładowania, CCS, obsługujące moc do 30 kW, które w hybrydach plug-in praktycznie nie występuje. Wbudowana ładowarka działa z mocą 3,7 (1-f, standard) lub 7,4 kW (2 fazy, opcja).

Całkowita moc Mercedesa A250e to 160 kW (218 KM), maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. 75 kW (102 KM) przypadają na silnik elektryczny, który zintegrowany jest z 8-biegową przekładnią 8G-DCT. Pojemność silnika spalinowego to 1,3 litra, jego moc wynosi 118 kW (160 KM), przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,6 sekundy.

Choć Daimler nie ujawnia dat, spodziewamy się, że pierwsze dostawy samochodu ruszą jeszcze w pierwszej połowie 2020 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: wobec komentarzy Czytelników tekst uzupełniliśmy o wartości spalania i zasięgu według NEDC/NEFZ. Nie oddają one możliwości samochodu, są znacząco zawyżone, ale wierzymy, że dzięki temu jaśniejsze będzie, że Elektrowóz podaje raczej wartości realne zamiast katalogowych, które nijak nie mają się do rzeczywistości.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: