Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes pokazał EQA z mniejszą ilością maskowania i… nadal czekamy

Czekaliśmy trzy lata, poczekamy jeszcze trochę. W 2017 roku usłyszeliśmy, że na rynek trafi osobowy Mercedes EQA, mniejszy brat Mercedesa EQC. W 2019 ujawniono nam, że będzie to crossover. W 2020 roku mieliśmy zobaczyć finalną wersję samochodu, ale wszystko wskazuje na to, że prezentacja odbędzie się gdzieś na początku roku 2021.

Mercedes EQA – elektryczny crossover do walki z Volvo XC40 P8 Recharge

O Mercedesie EQA wiemy, że będzie crossoverem segmentu C. W tej klasie mamy dziś Kię e-Niro, mamy Mazdę MX-30, wkrótce zobaczymy też Volkswagena ID.4 i Volvo XC40 P8. Ciasno raczej nie jest, a jeśli weźmiemy pod uwagę producentów premium, to można śmiało rzec, że w segmencie hula wiatr – Mercedes, BMW, Lexus, Audi, Volvo na razie tylko obiecują i zapowiadają swoje auta.

Na opublikowanym właśnie filmie Mercedes pokazał EQA w maskowaniu obejmującym przód, tył i błotniki samochodu. Odkryte fragmenty boku jednoznacznie wskazują na bazę auta: spalinowego Mercedesa GLA. To oznacza, że auto powstało na uniwersalnej platformie, a to z kolei sugeruje, że nie powinniśmy spodziewać się zbyt wysokich pojemności akumulatorów. Może się okazać, że prawdziwa jest obietnica producenta, że auto będzie miało „do 60 kWh baterii”.

Mercedes EQA. Porównaj przetłoczenia na drzwiach, klamki, słupki, lusterka, układ czujników ultradźwiękowych i wycięcia w maskowaniu na reflektory w stosunku do Mercedesa GLA poniżej  (c) Mercedes

Mercedes GLA (c) Mercedes

Wymiary spalinowego Mercedesa GLA 4,42 metra długości, 1,8 metra szerokości i 2,7 (2,699) metra rozstawu osi, w elektrycznym EQA raczej nie dojdzie tutaj do dramatycznych zmian. Największa różnica zajdzie prawdopodobnie na przodzie: zaślepieniu ulegnie atrapa chłodnicy, a wloty powietrza pojawią się wyłącznie w dolnej części nadwozia:

Z kolei z tyłu zapewne rozrośnie się dyfuzor, znikną rury wydechowe, a napis zostanie przeniesiony znad lamp (GLA) w okolice dolnego załamania klapy bagażnika (EQA). Oceniając po długości wybrzuszenia pod maskowaniem spodziewajmy się czegoś w rodzaju EQA 250 albo EQA 200. Co ciekawe po prawej stronie nie widać analogicznego pogrubienia – czyżby auto miało tylko wersję nie-4Matic, a więc z napędem na jedną oś?

Zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami samochód w wersji osobowej miał zaoferować 400 jednostek zasięgu NEDC, napęd na obie osie i do 200 kW (272 KM) mocy. Ile z tych obietnic zostanie w wersji finalnej, dowiemy się w tym, najpóźniej w przyszłym roku. Spodziewany start sprzedaży EQA to przełom I i II kwartału 2021 roku.

Całe nagranie (wychwycone przez portal Electrek):

Wszystkie zdjęcia (c) Mercedes / Daimler

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version