W niezbyt popularnym do niedawna segmencie D robi nam się coraz bardziej tłoczno. Autocar utrzymuje, że w 2024 roku Mercedes wprowadzi na rynek elektryczną C-klasę. Auto ma powstać w oparciu o technologie zaprezentowane w prototypowym EQXX, będziemy więc mieli do czynienia z modelem istotnie odmiennym od obecnego EQE i EQS. Niewykluczone, że model przejmie nazwę po Mercedesie EQC, który do tego czasu może zniknąć z rynku.

Elektryczny Mercedes C-klasy ze świetnym zasięgiem mimo średniej wielkości baterii?

Nowy elektryk ma być nieco krótszy niż spalinowa C-klasa, będzie miał zatem mniej niż 4,75 metra. Dla porównania: Kia EV6 ma 4,695 metra długości, Tesla Model 3 – 4,694 metra długości, zaszeregowanie jest zatem jasne. Samochód ma powstać na modułowej platformie MMA, może być zatem przestronniejszy niż spalinowe odpowiedniki czy już istniejąca konkurencja. Na podstawie zaszeregowania do klasy „luksusowej startowej” portal Electrive spekuluje, że model będzie alternatywną wersją Mercedesa CLA (4,69 metra długości).

Mercedes CLA 250e (c) Mercedes

Nowy samochód ma powstać na bazie Mercedesa Vision EQXX, a więc modelu zoptymalizowanego do jak najniższego zużycia energii. Przypomnijmy: EQXX ma współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący zaledwie 0,17, stosunkowo niską masę (1,75 tony) i pasywnie chłodzenie baterii. Dzięki licznym optymalizacjom auto było w stanie przejechać 1 008 kilometrów na jednym ładowaniu i jeszcze zostało mu 15 procent baterii. Średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 8,7 kWh/100 km, średnia szybkość była niemała, bo wyniosła 87,4 km/h.

   

W elektrycznej C-klasie raczej nie należy spodziewać się baterii o pojemności 100 kWh. Możemy jednak śmiało założyć, że Mercedes będzie się starał dorównać zasięgiem Tesli Model 3 lub ją pokonać, a przy powyższym zużyciu energii wystarczyłaby mu bateria o pojemności zaledwie 40-45 kWh – i to do konkurowania z Modelem 3 Long Range! Gdyby firma planowała wprowadzić na rynek odpowiednik TM3 RWD, mogłaby spokojnie zejść do poziomu 28-30 kWh.

Powyższe liczby są imponujące, realnie spodziewajmy się wartości o co najmniej 30-50 procent wyższych. Mercedes EQXX miał silnik o mocy zaledwie 150 kW/204 KM, tymczasem nowy elektryk pojawi się w wersji zarówno cywilnej (2024 rok), jak też AMG (2025).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]