Podczas gdy Tesla od początku rozdaje bezpłatnie wszystkie „rozrywkowe” aktualizacje oprogramowania, Mercedes stara się trzymać tradycji, że oferowanym za darmo dodatkiem może być tylko szybkościomierz. Producent udostępnił właśnie mały pakiet rozrywkowy do EQS-a, który kosztuje 89 euro rocznie. W przeliczeniu na złotówki i uwzględnieniu naszego VAT-u byłoby to 420 złotych rocznie (35 złotych miesięcznie).

Mercedes EQS plus dodatki. Tak monetyzuje się luksusową limuzynę

Jak informuje Motor1, w skład serii aktualizacji udostępnionych w momencie startu sprzedaży samochodu wchodzi pakiet personalizacji, Customization Package. Umieszczono w nim nowe animacje świetlne pojawiające się podczas otwierania i zamykania samochodu, dźwięk Roaring Pulse (pol. Ryczący Puls) oraz zestaw minigier przeznaczonych do aut z wyświetlaczem po stronie pasażera. Wśród nich są Tetris, Sudoku, Cymbergaj (Shuffle Puck) oraz Pary.

Customization Package dostępne jest za darmo przez pierwsze dwanaście miesięcy, po którym to okresie kosztuje 89 euro, równowartość 420 złotych rocznie. Cena Mercedesa EQS 450+ startuje od 495 400 złotych, żeby jednak nacieszyć się wspomnianymi dodatkami, należy kupić pakiet MBUX Hyperscreen kosztujący 36 752 złote, co podniesie nam cenę auta do 532 152 złotych (źródło). Dopiero wtedy będziemy mogli płacić 420 złotych rocznie za Tetrisa czy Sudoku:

Osoba decydująca się na zakup Mercedesa powinna być przygotowana również na inne koszty. Na przykład zwiększenie kąta skrętu tylnej osi z 4,5 do 10 stopni, żeby ułatwić sobie manewrowanie, to dopłata wynosząca 6 636 złotych. Opcja ma być dostępna online (OTA) w niemieckim wariancie samochodu; w edycji amerykańskiej znajduje się w standardzie.

Z kolei za drobne 50 euro (odpowiednik około 236 złotych) w sklepie Mercedes Me Store można nabyć dwa dodatkowe tryby jazdy: Beginner Driver (Początkujący Kierowca) i Valet Mode (Tryb Kamerdynera). Ten pierwszy ogranicza dynamikę samochodu, zmniejsza szybkość maksymalną do 120 km/h, wyłącza możliwość aktywacji trybu Sport oraz wyłączenia ESP. Ten drugi przycina prędkość maksymalną jeszcze bardziej, do 80 km/h, blokuje też dostęp do profilu właściciela.

Zdjęcie otwierające: spreparowana wizualizacja Tetrisa na ekranie OLED wbudowanym w kokpit Mercedesa EQS

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]