Mercedes EQV to elektryczny van, jeden z tych modeli, który może pociągać ojców dużych rodzin lubiących wybrać się nad morze, w góry czy do Energylandii. Nie wszyscy są w stanie kupić samochód z dopłatą w ramach programu NFOŚiGW „Mój elektryk”, dlatego firma już na starcie oferuje 54 000 złotych rabatu. Bez spełniania żadnych dodatkowych warunków.

Mercedes EQV z rabatem i dofinansowaniem NFOŚiGW = cena niższa o maksymalnie 81 000 złotych

Informacja na temat nowej promocji znajduje się na stronie Mercedesa (TUTAJ), ale komunikacja nie była dla nas przejrzysta, bo raz mówi się o 2 x 27 000 złotych, innym razem wymieniana jest cała kwota, 54 000 złotych. Postanowiliśmy dopytać u źródła i mamy potwierdzenie: Piotr Wójcik, kierownik ds. komunikacji marketingowej, zapewnił nas, że taki rabat kupujący otrzyma do każdego EQV. Nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych warunków.

Cena Mercedesa EQV startuje sporo powyżej progu dopłat: w konfiguratorze od 331 tys. zł, warianty prekonfigurowane od 335 000 złotych dla EQV 250 z baterią ~66 (60) kWh i 352 000 zł dla EQV 300 z baterią 100 (90) kWh, dlatego na zakup auta z rządowym dofinansowaniem będą sobie mogły pozwolić tylko osoby fizyczne posiadające Kartę Dużej Rodziny, gdzie nie obowiązuje próg cenowy wynoszący 225 000 złotych.

Kto ma co najmniej trójkę dzieci, może kupić Mercedesa EQV 300 o 81 000 złotych taniej, co oznacza, że elektrycznego vana z realnym zasięgiem niemal 300 kilometrów zapłaci realnie nieco ponad 271 000 złotych. Oczywiście rabat od Mercedesa dostanie od razu, z kolei na przelew dofinansowania będzie musiał odczekać. Co ciekawe, różnica między wersjami EQV 300 i EQV 250 (~230 jedn. WLTP) jest minimalna, zakup tej drugiej wersji wydaje się kompletnie nieopłacalny, chyba że komuś zależy na wyższej ładowności.

Mercedes EQV to elektryczny van z maksymalnie 8 miejscami. Auto może zostać wyposażone w mniejszą lub większą baterię, w obu przypadkach silnik oferuje 150 kW/204 KM i napędza przednie koła. Model jest pierwszym elektrykiem z serii, dlatego do dziś ma okrągłe (wskazówkowe) zegary i jest uruchamiany… kluczykiem. Jeździliśmy, podobała nam się jego pakowność, natomiast nasz Czytelnik zgłosił do niego szereg uwag, z którymi na pewno warto się zapoznać.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: