Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes EQT jako kamper Marco Polo. Lub normalny EQT z modułem Marco Polo. I bateria o pojemności 45 kWh

Mercedes zaprezentował koncepcyjnego Mercedesa EQT Marco Polo, EQT przerobionego fabrycznie na kampera. Samochód prezentuje się ciekawie, a i, wydawałoby się, niewielka pojemność baterii, wystarczy mu do całkiem sensownych wycieczek. Na każdym ładowaniu auto powinno pokonywać realnie 200 kilometrów, więc trasę Poznań -> morze czy Poznań -> góry przejechałoby z zaledwie jednym postojem na ładowanie. Mercedes EQT trafi do sprzedaży w 2023 roku, podróżniczy moduł Marco Polo ma być dostępny w drugiej połowie roku.

Elektryczny kamper, Mercedes EQT Marco Polo

Dwieście kilometrów zasięgu nie brzmi oszałamiająco, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak taki dystans wyglądałby na mapie. W zależności od tego, czy wybieramy się w dłuższą podróż (mapa nr 1), czy chcemy jechać tam i z powrotem, bez konieczności ładowania (mapa nr 2), bateria powinna nam wystarczyć na takie oto skoki:

Orientacyjny zasięg Mercedesa EQT przy podróżowaniu w jedną stronę. Koła są nieco mniejsze niż wynika z realnego zasięgu, uwzględniliśmy zapas na potrzeby wijących się dróg, temperaturę powietrza czy szybszą jazdę

Orientacyjny zasięg Mercedesa EQT przy podróży tam i z powrotem. Założyliśmy, że samochód może wykorzystać niewielką ilość energii na postoju, żeby zapewnić komfort swoim właścicielom

Sam Mercedes EQT powstał na bazie nowego Renault Kangoo Rapid Elektrycznego. Jego dodatkowe podróżnicze wyposażenie może zostać dokupione jako Marco Polo Module (pol. moduł Marco Polo) i naprawdę trafi do oferty w drugiej połowie 2023 roku. Można będzie je też nabyć wraz z gotowym kamperem, jako EQT Marco Polo, samochód oparty na wariancie z dużym rozstawem osi.

Mercedes EQT z normalnym rozstawem osi i modułem Marco Polo (c) Mercedes

Standardowym wyposażeniem Mercedesa EQT Marco Polo – wersji fabrycznie przygotowanej do roli kampera – jest rozkładany dach wraz z łóżkiem o rozmiarach 1,97 na 0,97 metra. Drugie łóżko jest jeszcze większe, ma 2 na 1,15 metra. W zestawie jest też zlew, lodówka, zestaw kilku siedzisk, rozkładany stolik i kuchenka (źródło). Ciekawostkę stanowią zamontowane na dachu ogniwa fotowoltaiczne. Producent nie podał ich szczytowej mocy, zdradził natomiast, że wśród innych akcesoriów znaleziono miejsce na przenośną baterię wykorzystywaną do zasilania modułu mieszkalnego. Można ją ładować zarówno słońcem, jak też z gniazdka, w domu.

Cena Mercedesa EQT z silnikiem o mocy 90 kW/122 KM i normalnym rozstawem osi ma startować od około 49 000 euro. W Polsce byłoby to mniej więcej 240 000 złotych. Warto wszak zwrócić uwagę, że kamper wymaga wariantu z większym rozstawem osi, który na pewno będzie droższy. Pierwszy z samochodów ma trafić do oferty „w niedalekiej przyszłości”, drugi pojawi się w 2023 roku.

Mercedesy EQT (c) Mercedes

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version