Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes EQE 300 wchodzi do oferty. Mniejsza bateria, mniejsza moc, niższa cena. EQE 350 zastępuje 350+?

Polski konfigurator Mercedesa EQE jeszcze wyświetla błędy, w niemieckim znajdziemy już dwa nowe modele: Mercedesa EQE 300 oraz EQE 350. Zgodnie z informacjami podawanymi przez producenta, samochód ma baterię o pojemności 89 kWh, podczas gdy wcześniejszy EQE 350+ miał 90,56 kWh. Cena najtańszego wariantu startuje od 66 402 euro.

Mercedes EQE 300: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Od niedawna wszyscy producenci starają się podawać użyteczne [lub zbliżone do użytecznych] pojemności baterii, dlatego różnica między EQE 300/350 a EQE 350+ bierze się prawdopodobnie z zastosowania ogniw od innego dostawcy. Trudno bowiem wyjaśnić w inny sposób obniżenie pojemności akumulatora o zaledwie 1,56 kWh, z 90,56 do 89 kWh. Plus („+”) przy oznaczeniach modelowych miał symbolizować największe zasięgi w gamie, trudno zatem ocenić, czy EQE 350+ wróci, czy też nie.

Mercedes EQE 300 jest najsłabszym wariantem z linii EQE, ma silnik o mocy 180 kW/245 KM napędzający tylne koła i przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy. W wariancie EQE 350 znajdziemy silnik 215 kW/292 KM, jest też wersja 4Matic o identycznej mocy; pierwszy osiąga 100 km/h w 6,4, drugi – w 6,3 sekundy. Następny w zestawieniu jest już EQE 500 4Matic i AMG EQE 43 4Matic. Wszystkie warianty EQE ładują się z mocą 170 kW przy ładowarce DC i 11 kW przy słupku AC. Możliwy jest zakup opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 22 kW. Wszystkie mają bagażniki o pojemności 430 litrów.

Zasięgi nowych Mercedesów wynoszą do 580 (EQE 350 4Matic) lub do 623 jednostek WLTP, co oznacza do 496 lub do 532 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Przy konfiguracji należy pamiętać, że każdy dodatkowy cal felg to utrata parudziesięciu kilometrów zasięgu, choć tutaj trochę zależy od wzoru felgi i zastosowanych w niej kołpaków. Te zaślepione („aero”) zazwyczaj obniżają zużycie energii.

Cena Mercedesa EQE 300 w Niemczech startuje od 66 402 euro bez uwzględniania bonusu środowiskowego. Mocniejszy EQE 350 kosztuje od 70 210 euro. Kwoty dla rynku polskiego uzupełnimy, gdy wystartuje konfigurator. Mercedes EQE jest bezpośrednim konkurentem Tesli Model S. Będzie też walczył o klienta z BMW i5 oraz Audi A6 e-tron.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.7]
Exit mobile version