Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes EQC w produkcji od 2019 roku

Daimler-Tochter Accumotive verdoppelt die Beschäftigungszahl auf rund 1.000 Mitarbeiter: Gemeinsamer Werksrundgang in Kamenz mit Michael Kretschmer (4.v.l.), Ministerpräsident Sachsen, Roland Dantz (2.v.l.), Oberbürgermeister der Stadt Kamenz, Dieter Zetsche (3.v.r.), Vorstandsvorsitzender der Daimler AG und Leiter Mercedes-Benz Cars, Ola Källenius (3.v.l.), im Daimler-Vorstand verantwortlich für Konzernforschung und Entwicklung Mercedes-Benz Cars, Jörg Burzer (l.), Leiter Qualitätsmanagement Mercedes-Benz Cars, Frank Deiß (2.v.r.), Leiter Produktion Powertrain Mercedes-Benz Cars, Heiko Steinmetz (r.), Geschäftsführer Accumotive. Im Vordergrund ist eine Batterie für den EQC (Stromverbrauch kombiniert: 22,2 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km, Angaben vorläufig). Der EQC ist das erste Mercedes-Benz Elektrofahrzeug der Produkt- und Technologiemarke EQ. Die Batterie für den EQC, der im Frühjahr 2019 im Mercedes-Benz Werk Bremen vom Band läuft, wird in Kamenz produziert. Daimler subsidiary Accumotive doubles the amount of employees to approximately 1.000: Common factory tour in Kamenz with Michael Kretschmer (4th f.l.), Minister President of Saxony, Roland Dantz (2nd f.l.), Lord Mayor of Kamenz, Dieter Zetsche (3rd f.r.), Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars, Ola Källenius (3rd f.l.), Member of the Board of Management of Daimler AG responsible for Group Research and Mercedes-Benz Cars Development, Jörg Burzer (l.), Head of Quality Management at Mercedes-Benz Cars, Frank Deiß (2nd f.r.), Head of Production Powertrain Mercedes-Benz Cars, Heiko Steinmetz (r.), Managing Director of Accumotive. In the foreground there is a battery for the EQC (combined power consumption: 22.2 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0g/km, provisional figures). The EQC is the first full-electric Mercedes-Benz vehicle of the product- and technology brand EQ. The battery for the EQC, which will be ramped-up in spring 2019 in

Daimler zapowiedział, że produkcja elektrycznego Mercedesa EQC powinna ruszyć wiosną 2019 roku. Fabryka baterii w Kamenz należąca do firmy-córki Daimlera, Accumotive, ma podwoić zatrudnienie do końca 2018 roku – w zakładach pracę znajdzie łącznie 1 000 osób.

Daimler nie żartuje z elektrycznymi Mercedesami

Podczas gdy w polskim internecie nadal toczy się dyskusje, czy samochody elektryczne w ogóle mają sens, Daimler nie zwalnia tempa. Elektryczny Mercedes EQC ma trafić do seryjnej produkcji wiosną 2019 roku, dlatego Daimler zwiększa zatrudnienie w fabryce baterii w Kamenz. Dodajmy jednak gwoli ścisłości, że baterie budowane są na bazie ogniw dostarczanych z Dalekiego Wschodu, a o łańcuch dostaw dba właśnie Accumotive.

> Realne zasięgi samochodów elektrycznych klasy C/C-SUV na baterii [ranking + bonus: VW ID. Neo]

Do 2022 roku wszystkie pojazdy Mercedesa zostaną zelektryfikowane – część będzie posiadała wersje elektryczne, inne staną się hybrydami plug-in – dlatego Daimler równolegle stawia w Kamenz drugą fabrykę baterii. Ma ona kosztować 500 milionów euro, co daje równowartość 2,2 miliarda złotych. Łącznie firma chce mieć osiem takich zakładów na świecie: w Niemczech, Chinach, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.

Firma nie podała, jaka ma być wydajność fabryki w Kamenz. Bateria Mercedesa EQC ma 80 kWh pojemności, więc do wyprodukowania choćby 10 tysięcy egzemplarzy samochodu potrzeba będzie 0,8 GWh baterii – co sugeruje, że zakłady w Kamenz mogą być planowane jako gigafabryka, czyli fabryka produkująca miliony kilowatogodzin baterii rocznie.

Oto jak wygląda bateria Mercedesa EQC od środka (c) Daimler

Elektryczny Mercedes-AMG EQC

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version