Na YouTube pojawiło się nagranie elektrycznego Mercedesa EQC na torze Nuerburgring. Samochód wyraźnie walczy z dużą masą baterii, ale, co ciekawe, wielokrotnie w dobrym tempie przejeżdża ten sam odcinek toru. Inżynierowie Daimlera zadbali więc o solidne chłodzenie baterii.

Elektryczny Mercedes EQC na torze Nürburgring

Na wideo dostrzeżemy dwa samochody. Jeden z rejestracją z końcówką „98”, drugi – prawdopodobnie AMG EQC – „328”. Ten drugi, z nadwoziem w kolorze czarnym, kilka razy z dużą szybkością przejeżdża przed te same fragmenty toru. Samochód cały czas trzyma dobre tempo, można więc wnioskować, że zadbano o chłodzenie baterii. Przy ciaśniejszych skrętach widać jednak wyraźnie, że masa samochodu musi być niebagatelna.

Mercedes EQC ma być dostępny w ofercie od 2019 roku. Jego bateria ma pojemność 80 kWh, co powinno pozwolić na zasięg około 350 kilometrów na jednym ładowaniu (wstępna deklaracja producenta: „ponad 322 km”). Cena Mercedesa EQC 400 4Matic w Polsce ma się rozpoczynać od około 320 tysięcy złotych (260 tysięcy złotych netto).

> Elektryczny Mercedes EQC: CENA od 320 tysięcy, zasięg jednak 350-390 kilometrów?

Przyspieszenie samochodu do 100 km/h ma trwać 5,1 sekundy, a w wersji EQC 400 auto ma dysponować mocą 408 KM (300 kW) i napędem na obie osie. Nieoficjalnie mówi się, że w przyszłości może zadebiutować również słabsza wersja, Mercedes EQC 250 lub EQC 300, w której napędzana będzie tylko jedna oś.

33123

12312312

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]