Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mercedes EQA 250 – specyfikacja, odbiorca, start sprzedaży. Wszytko, co wiemy po premierze

Mercedes EQA zadebiutował. Wiemy już, jakie są jego dane techniczne, zdradzono moment startu sprzedaży, uświadomiono nam wreszcie, do kogo model jest skierowany. Oto najważniejsze informacje, jakie ujawniono podczas 10-minutowej prezentacji nowego elektrycznego crossovera Mercedesa.

Mercedes EQA – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Tak jak spekulowaliśmy już w listopadzie 2020, auto trafia najpierw na rynek w wariancie EQA 250. Trafiliśmy również z baterią: Mercedes EQA oferuje 66,5 kWh pojemności użytecznej i 79,8 kWh pojemności całkowitej (źródło). Deklarowany przez producenta zasięg to „ponad 420 jednostek WLTP”, co przekłada się na około 320-360 kilometrów w trybie mieszanym.

Dodajmy, że na jednym z ujęć widocznym podczas premiery pojawiają się 193 kilometry prognozowanego zasięgu przy baterii naładowanej do 71 procent. Oznacza to 272 kilometry zasięgu na pełnej baterii:

Mercedes obiecuje, że na rynku pojawi się też wariant zapewniający zasięg „ponad 500 jednostek WLTP”, czyli przebijający 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Gwarancja na baterię to 160 tysięcy kilometrów lub 8 lat, maksymalna moc ładowania to 11 kW przy AC i 100 kW przy DC (wymagane co najmniej 300 A), co przekłada się na odpowiednio 5:45 godziny (AC, 10-100 procent) lub 30 minut (DC, 10-80 procent) uzupełniania energii.

Co ciekawe, ładowanie z wykorzystaniem usługi Green Charge będącej elementem programu Mercedes me Charge sprawia, że Mercedes kompensuje pobraną energię wytworzeniem identycznej ilości zielonej energii, tj. energii pochodzącej z OZE.

Moc, przyspieszenie, pompa ciepła, odbiorca

Wprowadzany obecnie do oferty Mercedes EQA 250 dysponuje silnikiem o mocy 140 kW (190 KM) i 375 Nm napędzającym przednie koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,9 sekundy. W przyszłości, jak to zdradził wczoraj Autocar, będą dostępne również warianty AWD. Producent pochwalił się przy okazji, że silnik został odseparowany od podwozia i nadwozia, żeby nie przenosił wibracji do wnętrza kabiny. Chodzi zapewne o zamocowanie go na jakichś poduszkach, elementach amortyzujących wstrząsy.

Auto skierowane jest przede wszystkim do młodych odbiorców, osób poniżej trzydziestki lub tych, którzy chcieliby się tak czuć. To nie przypadek zadecydował o tym, że napęd elektryczny trafi najpierw do crossovera segmentu C. Mercedes ujawnił bowiem, że aż 1/10 sprzedaży generują mu modele GLA i GLB.

Model w standardzie wyposażony jest w pompę ciepła. Waga samochodu bez kierowcy to 2,04 tony, pojemność bagażnika Mercedesa EQA to 340 litrów. Niewiele jak na auto o długości 4,46 metra.

Start sprzedaży

Sprzedaż Mercedesa EQA ma wystartować 4 lutego 2021 roku, a więc za nieco ponad dwa tygodnie. Pierwsze egzemplarze, jak dowiedział się Business Insider, powinny zacząć trafiać do nabywców już w marcu bieżącego roku.

Jego bezpośrednią konkurencją na rynku będzie Volvo XC40 Recharge P8 i Lexus UX 300e, w tym samym segmencie znajduje się też Kia e-Niro, a za moment zadebiutuje w nim Hyundai Ioniq 5. Mercedes EQA jest konwersją spalinowego modelu GLA, oba auta są niemal identyczne. Spośród wymienionych przed chwilą modeli tylko Hyundai Ioniq 5 powstał na platformie zaprojektowanej z myślą wyłącznie o elektrykach.

Powtórkę z premiery można obejrzeć TUTAJ lub też w oknie poniżej:

Wszystkie ilustracje i zdjęcia w treści (c) Mercedes
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version