Mercedes EQA zadebiutował. Wiemy już, jakie są jego dane techniczne, zdradzono moment startu sprzedaży, uświadomiono nam wreszcie, do kogo model jest skierowany. Oto najważniejsze informacje, jakie ujawniono podczas 10-minutowej prezentacji nowego elektrycznego crossovera Mercedesa.

Mercedes EQA – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Tak jak spekulowaliśmy już w listopadzie 2020, auto trafia najpierw na rynek w wariancie EQA 250. Trafiliśmy również z baterią: Mercedes EQA oferuje 66,5 kWh pojemności użytecznej i 79,8 kWh pojemności całkowitej (źródło). Deklarowany przez producenta zasięg to „ponad 420 jednostek WLTP”, co przekłada się na około 320-360 kilometrów w trybie mieszanym.

Dodajmy, że na jednym z ujęć widocznym podczas premiery pojawiają się 193 kilometry prognozowanego zasięgu przy baterii naładowanej do 71 procent. Oznacza to 272 kilometry zasięgu na pełnej baterii:

Mercedes obiecuje, że na rynku pojawi się też wariant zapewniający zasięg „ponad 500 jednostek WLTP”, czyli przebijający 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Gwarancja na baterię to 160 tysięcy kilometrów lub 8 lat, maksymalna moc ładowania to 11 kW przy AC i 100 kW przy DC (wymagane co najmniej 300 A), co przekłada się na odpowiednio 5:45 godziny (AC, 10-100 procent) lub 30 minut (DC, 10-80 procent) uzupełniania energii.

Co ciekawe, ładowanie z wykorzystaniem usługi Green Charge będącej elementem programu Mercedes me Charge sprawia, że Mercedes kompensuje pobraną energię wytworzeniem identycznej ilości zielonej energii, tj. energii pochodzącej z OZE.

Moc, przyspieszenie, pompa ciepła, odbiorca

Wprowadzany obecnie do oferty Mercedes EQA 250 dysponuje silnikiem o mocy 140 kW (190 KM) i 375 Nm napędzającym przednie koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,9 sekundy. W przyszłości, jak to zdradził wczoraj Autocar, będą dostępne również warianty AWD. Producent pochwalił się przy okazji, że silnik został odseparowany od podwozia i nadwozia, żeby nie przenosił wibracji do wnętrza kabiny. Chodzi zapewne o zamocowanie go na jakichś poduszkach, elementach amortyzujących wstrząsy.

Auto skierowane jest przede wszystkim do młodych odbiorców, osób poniżej trzydziestki lub tych, którzy chcieliby się tak czuć. To nie przypadek zadecydował o tym, że napęd elektryczny trafi najpierw do crossovera segmentu C. Mercedes ujawnił bowiem, że aż 1/10 sprzedaży generują mu modele GLA i GLB.

Model w standardzie wyposażony jest w pompę ciepła. Waga samochodu bez kierowcy to 2,04 tony, pojemność bagażnika Mercedesa EQA to 340 litrów. Niewiele jak na auto o długości 4,46 metra.

Start sprzedaży

Sprzedaż Mercedesa EQA ma wystartować 4 lutego 2021 roku, a więc za nieco ponad dwa tygodnie. Pierwsze egzemplarze, jak dowiedział się Business Insider, powinny zacząć trafiać do nabywców już w marcu bieżącego roku.

Jego bezpośrednią konkurencją na rynku będzie Volvo XC40 Recharge P8 i Lexus UX 300e, w tym samym segmencie znajduje się też Kia e-Niro, a za moment zadebiutuje w nim Hyundai Ioniq 5. Mercedes EQA jest konwersją spalinowego modelu GLA, oba auta są niemal identyczne. Spośród wymienionych przed chwilą modeli tylko Hyundai Ioniq 5 powstał na platformie zaprojektowanej z myślą wyłącznie o elektrykach.

Powtórkę z premiery można obejrzeć TUTAJ lub też w oknie poniżej:

Wszystkie ilustracje i zdjęcia w treści (c) Mercedes
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: