Do końca roku 2022 Mercedes chciałby uzyskać pozwolenie na udostępnienie swojego systemu jazdy półautonomicznej 3. poziomu w Kalifornii i Nevadzie (Stany Zjednoczone). Mechanizm dałoby się włączyć na na drogach szybkiego ruchu, które zostały zmapowane przez producenta. Ma działać do prędkości wynoszącej 64 km/h.

Mechanizm jazdy półautonomicznej, który przydaje się głównie w korkach

Drogi szybkiego ruchu i maksymalnie 64 km/h to niejedyne wymogi. Drive Pilot dawałby się aktywować tylko na tych odcinkach, na których nie byłoby sygnalizacji świetlnej, rond, mechanizmów zarządzania ruchem ani obszarów robót drogowych. System wymaga dobrej pogody i światła dziennego, nie funkcjonuje w nocy. Wszelkie rozpoznane przeszkody i problemy spowodowują wyświetlenie alertu zmuszającego kierowcę do przejęcia kontroli nad pojazdem.

Lista przeciwskazań do uruchomienia Drive Pilota jest długa, ale to nie przypadek. Gdy auto jedzie w trybie jazdy półautonomicznej 3. poziomu (SAE Level 3, „oczy poza drogą”), to producent bierze na siebie odpowiedzialność za wszelkie błędy samochodu. Kierowca nadal powinien być gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem, lecz elektronika nie może się spodziewać, że człowiek zareaguje w ułamku sekundy, ponieważ ma prawo być rozproszonym.

Drive Pilot podczas prezentacji (c) Mercedes / Daimler

Właśnie z tego powodu Mercedes musi uzyskać pozwolenie na udostępnienie Drive Pilota w Stanach Zjednoczonych. Firma ma już odpowiednie zgody na terenie Niemiec, chce się o nie postarać w kolejnych stanach USA. Przedstawiciele redakcji Road & Track, którzy jeździli z Drive Pilotem, opowiadają o zgoła odmiennych doświadczeniach niż z Autopilotem Tesli. System Muska bezceremonialnie obchodzi się z kierowcą, nie zwraca uwagi na to, czy człowiek obserwuje drogę. Drive Pilot ma być przełomem, steruje samochodem jak [doświadczony] szofer.

Autopilot jest systemem jazdy półautonomicznej 2. poziomu, niekiedy określa się go mianem systemem poziomu 2.5 albo nawet 2.9. Jednak dopiero FSD beta aspiruje do tego, by osiągnąć co najmniej 3. poziom według SAE.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: