Mercedes-AMG Project One to samochód z silnikiem Formuły 1 o pojemności 1.6 litra oraz czterema silnikami elektrycznymi. Aktualny prototyp nazywa się Project One, ale jego seryjne wcielenie otrzyma inną nazwę. Jaką? Jeszcze nie wiadomo: samochód nie jest nawet gotowy do homologacji. Lewis Hamilton, kierowca F1, podkreśla jednak, że AMG wreszcie zbudowało supersamochód i jest to supersamochód lepszy niż Ferrari.
Mercedes Project One – wymiana silnika co 50 tysięcy kilometrów
Spis treści
Project One ma zostać wyprodukowany w liczbie 275 egzemplarzy, pierwszy egzemplarz zjedzie z taśmy w 2019 roku. Wszystkie egzemplarze zostały już sprzedane, choć samochód nie został jeszcze dopuszczony do ruchu. Cena jednego egzemplarza to ponad 2,5 miliona dolarów.
> AMG Project One – cztery silniki elektryczne + V6 1.6 litra z Formuły 1 wymieniane co 50 tys. km
Narodziny: październik 2015 r.
Jak mówi Tobias Moers, prezes AMG, pomysł na supersamochód AMG długo kiełkował w jego głowie. W końcu w październiku 2015 roku zadzwonił do, Andy’ego Cowella, szefa jednostki zajmującej się zespołami napędowymi w F1 i zapytał, czy silnik z Formuły 1 mógłby spełniać drogowe normy emisji. Po miesiącu Cowell był gotowy.
> GDAŃSK. Elektryczny Renault Zoe [TEST] w Renault Zdunek – konkurent Leafa w dobrej cenie
Mercedes-AMG Project One napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 1.6 litra z F1 oraz czterema silnikami elektrycznymi. Pozwala to na uzyskanie łącznej mocy „przekraczającej 1 000 koni mechanicznych” i szybkości maksymalnej na poziomie 350 kilometrów na godzinę.
Dwa silniki elektryczne napędzają przednie koła, kolejne dwa wspierają blok spalinowy: MGU-K o mocy 161 KM napędza wał korbowy, natomiast MGU-H napędza kompresor turbosprężarki. Przeciążenia w silniku spalinowym są tak duże, że po 50 tysiącach kilometrów wymaga on gruntownego przerobienia lub wymiany.
Warto przeczytać: Lewis Hamilton: AMG can build a better supercar than Ferrari