Mercedes zwiększył zasięgi WLTP A250e i B250e z rocznika modelowego MY23. Dwie najmniejsze hybrydy plug-in w gamie oferują teraz 70-82 jednostki (A250e) lub 67-77 jednostek (B250e). Ostateczna wartość zależy od poziomu wyposażenia i rodzaju nadwozia, dla A250e (2023) wzrost w stosunku do dotychczasowej wersji wyniósł 19-25 procent, dla B250e jest to skok w górę o 15-19 procent.
Drobne optymalizacje Mercedesa A250e i B250e
Mercedes nie pochwalił się, z czego wynikają lepsze zasięgi dwóch kompaktowych hybryd plug-in, zdradził tylko, że „ulepszył baterię”, choć podawana w specyfikacji pojemność wynosząca 15,6 kWh [wartość całkowita?] jest taka sama, jak dotychczas. Zmieniła się też moc silnika elektrycznego, urosła z 75 kW/102 KM do 80 kW/109 KM. Moc silnika spalinowego o pojemności 1,33 litra została na wcześniejszym poziomie 118 kW/160 KM, nie zmieniła się też liczba biegów w dwusprzęgłowej skrzyni (8 przełożeń) ani maksymalne osiągi całego zespołu napędowego, które wynoszą 160 kW/218 KM i 450 Nm.
Mercedes A250e i B250e są unikalne z kilku powodów. Pierwszy jest taki, że ich rury wydechowe kończą się w połowie samochodów (są skierowane w przód i wygięte ku ziemi, Mercedes nazywa je front-end exhaust system), ponieważ pod tylnym siedzeniem znajduje się duża bateria blokująca ich dalszy przebieg. W 2019 roku, gdy auta zadebiutowały, rodziło to spore obawy o hałas i temperaturę, na szczęście nie kojarzymy żadnych niepokojących skutków tej decyzji projektowej.
Drugą ważną cechą obu modeli jest możliwość ładowania z użyciem gniazda CCS (ilustracja powyżej). W szczycie rozpędzają się do 22 kW (1,4 C, 1,4 x pojemność baterii), więc powinny odzyskiwać około 40-45 kilometrów realnego zasięgu w pół godziny. To szybciej niż w przypadku źródła prądu przemiennego: standardowa ładowarka pokładowa osiąga moc zaledwie 3,7 kW, w opcji dostępna jest taka o mocy 7,4 kW. W przyszłości ma się pojawić wariant 3-fazowy obsługujący do 11 kW.
Oprócz opisanych powyżej zmian w nowym roczniku modelowym pojawiła się lekko zmodyfikowana przednia maska z dwiema „kopułami mocy” (=dodatkowe przetłoczenia). Odświeżono też paletę kolorów i w standardzie zaoferowano tylne światła LED. Dodatkowe informacje na temat obu aut i innych wariantów napędowych dostępne są na stronie producenta (A250e, B250e). Ceny aut z rocznika modelowego (2023) nie zostały podane.