Volkswagen oficjalnie zaprezentował platformę MEB, która zostanie wykorzystana do konstruowania samochodów elektrycznych koncernu. Powstanie na niej elektryczny VW ID hatchback (Neo), ale też VW ID Crozz i Skoda Vision E. Do 2020 roku cały Volkswagen planuje sprzedać 150 tysięcy zbudowanych na jej bazie samochodów.

Nowa platforma MEB: „elektryk dla wszystkich”

Platforma MEB ma służyć wyłącznie do budowania samochodów elektrycznych, natomiast nowoczesne hybrydy plug-in i samochody spalinowe nadal będą powstawały na bazie platformy MQB. Volkswagen przejawia tutaj podejście odmienne od BMW, które opracowało uniwersalne platformy FAAR i CLAR dla samochodów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych:

> Platformy BMW FAAR i CLAR: baterie do 120 kWh, zasięgi do 700 km

Według Volkswagena stworzenie platformy MEB to jeden z najważniejszych kroków w historii koncernu, który rangą dorównuje przejściu z VW Garbusa do Golfa. MEB ma pozwolić na budowanie tanich samochodów elektrycznych, „elektryków dla wszystkich” (niem. Elektroauto fuer Alle, ang. electric for all).

Schemat budowy platformy MEB Volkswagena (c) Volkswagen, tłumaczenie: www.elektrowoz.pl

Koncern Volkswagena chce na bazie platformy zbudować (i sprzedać) 150 tysięcy samochodów do 2020 roku. Dzięki MEB do 2022 roku ma powstać aż 27 modeli samochodów czysto elektrycznych – będzie wśród nich także elektryczny VW Bulli, czyli ID Buzz:

Elektryczny VW ID Buzz – schemat budowy (c) Volkswagen

Centrum badawczo-rozwojowe firmy zajmujące się samochodami elektrycznymi znajduje się w Wolfsburgu. Produkcja VW na platformie MEB ma się odbywać w Zwickau i Dreźnie. W Brunszwiku będą powstawały baterie – dziś zakłady produkują zestawy do e-Up, e-Golfa i Passata GTE. Wirniki i stojany do silników elektrycznych VW ID będą konstruowane w Salzgitter, a silniki będą zjeżdżały z taśmy w Kassel.

> Jak wygląda prześwietlenie samochodu elektrycznego? Oto Tesla Model S [FOTO]

Volkswagen nie zdradził możliwości technicznych platformy: nie wiadomo, jaką maksymalną pojemność baterii będzie ona w stanie obsłużyć (zmieścić) między osiami samochodu.

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: