Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mazdy MX-30 w cenie od 110 000 zł. Rocznik 2023, już zarejestrowane, bez prawa do dopłaty „Mój elektryk”, ale cena OK

Nasz Czytelnik pochwalił się nam, że dealer Mazdy zaproponował mu zakup Mazdy MX-30 za 110 000 złotych. Informację potwierdziliśmy w polskim oddziale Mazdy: jest kilka takich egzemplarzy, które pochodzą z 2023 roku i zostały już zarejestrowane, więc nie kwalifikują się do uzyskania dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”. Mazda MX-30 ma swoje wady i zalety, ale nasi Czytelnicy, którzy zdecydowali się na ten model jako drugie auto w rodzinie, są zadowoleni z wyboru – a cena wynosząca 110 000 złotych jest dobra.

Mazda MX-30, komfortowy kompakt na drugi samochód w rodzinie

Mazda MX-30 to kompaktowy crossover, auto dobrze wykończone i wyposażone, z charakterystycznymi tylnymi drzwiami otwierającymi się w przeciwnym kierunku, niczym w BMW i3. Na stronie Mazdy (TUTAJ) samochody oferowane są w wyższych cenach, ale wiemy, że możliwe jest negocjowanie do wzmiankowanego poziomu 110 000 złotych. Niektórzy dealerzy mówią o takiej kwocie wprost, bez pytania:

Przykładowa, najtańsza Mazda MX-30 na stronie dystrybutora (c) Mazda Polska

Mazda MX-30 ma swoje wady i zalety i należy o niej myśleć przede wszystkim jako o drugim samochodzie w domu, który skonsumuje nadwyżki z fotowoltaiki. Największą wadą MX-30 jest bateria o pojemności 35,5 (32) kWh, która pozwoli na pokonanie stu kilkudziesięciu kilometrów na jednym ładowaniu (patrz: Mazda MX-30 test). W porywach, przy dobrej pogodzie – do 200 kilometrów.

Do codziennych jazd i ładowania co dwa-trzy dni w zupełności wystarczy, natomiast trzeba przypomnieć, że im częstsze ładowania, tym szybciej postępuje degradacja ogniw Li-ion. Można z nich ewentualnie korzystać w przedziale 80-20-80 procent, by spowolnić starzenie się baterii, ale to ogranicza zasięg o niemal połowę.

Oprócz tego Mazda MX-30 ma sporo zalet: jest komfortowa, ma podgrzewane fotele i podgrzewaną kierownicę w standardzie, ma wyświetlacz projekcyjny (Head-up, HUD), droższe warianty mają gniazdko 230 V (150 W), dzięki któremu można ładować np. laptopa. Klimatyzacja w samochodzie jest automatyczna, system audio nawet w podstawowej wersji ma 8 głośników, od 2022 roku model sprzedawany na polskim rynku wyposażany był w trzyfazową ładowarkę pokładową AC-DC i gniazdo szybkiego ładowania.

Nota od redakcji Elektrowozu: warto przypomnieć, że od okolic 110 000 złotych zaczyna się też Citroen e-C3, model o segment mniejszy i w bazowej konfiguracji znacznie gorzej wyposażony, ale jako nowy kwalifikujący się do dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”. Mniej więcej tyle samo kosztowałby sam magazyn energii i pojemności 30 kWh 🙂

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version