Polski dystrybutor Mazdy zaoferował Mazdę MX-30 w wersji Kai w cenie od 124 150 złotych po rabacie w wysokości 18 750 złotych. Cena obniżona dzięki „Ekodopłacie Mazdy” ma skusić klientów do odwiedzenia salonów i wyboru elektrycznego crossovera Mazdy. Co otrzymamy za tę kwotę?

Aktualizacja 2020/09/27, godz. 20.16: skorygowaliśmy zasięg w dół do oficjalnych danych katalogowych.

Cena Mazdy MX-30 a oferta konkurencji

Mazda MX-30 to crossover segmentu C-SUV (kompaktowy), a więc auto konkurujące z Kią e-Niro, Citroenem e-C4, Lexusem UX 300e czy Skodą Enyaq iV. Z wszystkich wymienionych modeli elektryczna Mazda ma najmniejszą baterię – ~32 (35,5) kWh – i najsłabszy zasięg (200 jedn. WLTP, około 171 kilometrów realnie) przy cenie zbliżonej do e-C4.

> Citroen e-C4: cena od 125 000 złotych, specyfikacja jak w innych elektrykach Grupy PSA. Podgryzie Toyotę C-HR Hybrid?

Producent podkreśla, że wykorzystano małe akumulatory, żeby nie przesadzać ze śladem emisyjnym samochodu oraz zapewnić autu dobrą zwrotność (źródło). Cóż, jest to jakaś linia argumentacji…

W ramach wyposażenia Kai otrzymamy (szczegóły TUTAJ):

  • wyświetlacz projekcyjny (HUD) na przedniej szybie,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • system automatycznego przełączania światełdrogowych na mijania,
  • czarno-szarą tapicerkę materiałową,
  • aktywny tempomat,
  • cyfrowe zegary,
  • nawigację satelitarną z ekranem 8,8 cala,
  • światła do jazdy dziennej i reflektory LED,
  • kamerę cofania,
  • kompatybilność z aplikacją MyMazda,
  • system audio z 8 głośnikami.

Ceny Mazdy MX-30 w różnych wersjach. Na wariant Kai możemy otrzymać rabat w wysokości 18 750 złotych (c) Mazda

Niewątpliwą zaletą auta jest HUD, współpraca z aplikacją i kamera cofania. W niektórych mniejszych modelach przy cenie wynoszącej 125 tysięcy złotych trzeba się było nagimnastykować, żeby otrzymać czujniki cofania, o kamerze nie wspominając!

Jeśli jednak spojrzymy na całość, Mazda MX-30 jest dość dziwnym miksem. Z jednej strony jest to dobrze wyposażony, całkiem przestronny (4,4 metra długości, 2,66 metra rozstawu osi) elektryczny crossover w sensownej cenie, którym aż chciałoby się pojechać gdzieś dalej. Z drugiej nawet wyskok z Wrocławia do Karpacza będzie wymagał planowania i międzyładowania.

Warszawa – Mikołajki? Międzyładowanie obowiązkowe.

Bo choć cena jest dobra, to stosunek możliwości do ceny Mazdy MX-30 – już nieszczególnie. Za bardzo podobną kwotę można znaleźć samochód podemonstracyjny z 1,5-1,8 raza większą baterią i stosownie większym zasięgiem:

> 3x Nissan Leaf e+ ~58 (62) kWh w dobrej cenie. Z parku prasowego, maksymalne wyposażenie

Na pewno plusem jest to, że dystrybutorzy zaczynają szukać metod na skuszenie klientów. Pojawiają się „ekorabaty”, „ekodopłaty”, „ekobonusy”, które nawiązują do rządowych dopłat do samochodów elektrycznych i obniżają ceny elektryków. Przy 125 tysiącach złotych w kieszeni w segmentach od A do C/C-SUV wybór robi się coraz większy.

Ale elektrycznej Mazdy MX-30 w tej cenie nie polecamy.

Rabat („Ekodopłata Mazdy”) obowiązuje na egzemplarze z rocznika 2020 zamówione do 31 października.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: