Mazda uruchomiła konfigurator i podała ceny Mazdy 6e, czyli japońskiego wariantu Deepala L07. Samochód przy mniejszej baterii o pojemności 68,8 kWh kosztuje od 198 200 złotych i zużywa więcej energii, ale też szybciej się ładuje. Wariant z większym akumulatorem, Mazda 6e 80 kWh / EV Long Range, zaczyna się od 203 600 złotych [słowem: trafiliśmy 🙂 ]. W obu przypadkach już podstawowe edycje aut prezentują się wizualnie naprawdę dobrze, kuszą też bogatym wyposażeniem.

Mazda 6e: ceny, dane techniczne, wyposażenie

Specyfikacja

Tańsza Mazda 6e EV wykorzystuje akumulator oparty na ogniwach LFP, droższy wariant EV LR posiada ogniwa wysokoniklowe. Przyspieszenia 0-100 km/h są niemal identyczne, trwają bowiem odpowiednio 7,6 lub 7,8 sekundy. Wygląda na to, że auta posiadają ten sam silnik o 320 Nm momentu obrotowego, jednak przy mniejszej baterii rozkręca się on wyżej, do 190 kW/258 KM. Baterię 80 kWh zestawiono z silnikiem o mocy maksymalnie 180 kW/245 KM. Zasięg WLTP Mazdy 6e to 479 jednostek dla EV 68,8 kWh oraz 552 jednostki WLTP dla EV Long Range 80 kWh. UWAGA, wariant z mniejszą baterią rozpędzi się na ładowarce nawet do 190 kW, podczas gdy edycja 80 kWh osiągnie w szczycie 95 kW.

Opcje wyposażenia (na bogato!)

W ramach podstawowej wersji wyposażenia Takumi otrzymujemy m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, wyświetlacz projekcyjny (HUD), panoramiczny szklany dach, pompę ciepła, przestrzenny system audio SonyPro z 14 głośnikami, kamery 360 stopni, elektryczną klapę bagażnika, kluczyk klasyczny (bezprzewodowy) i Bluetooth w telefonie oraz czarną skórzaną tapicerkę. Tę ostatnią możemy zmienić na beżową, przy czym w obu przypadkach kokpit i część elementów wykończenia pozostanie czarna.

W bogatszej edycji Takumi Plus (od 206 600 zł) dostajemy ponadto elektryczną roletę szklanego dachu i tapicerkę wykonaną ze skóry Nappa. Dzięki niej jasnobrązowe akcenty kolorystyczne pojawią się w dolnej części deski rozdzielczej oraz na dużych powierzchniach drzwi. Tę opcję rozpoznamy na zdjęciach prasowych modelu:

Oba warianty mają też liczniki o przekątnej 10,2 cala, dwustrefową klimatyzację, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewaną kierownicę, wentylowane fotele z przodu i z tyłu, wbudowaną nawigację, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay czy ładowarkę indukcyjną telefonu. Za lakiery dopłacimy od 3 900 (szary, miedziany, niebieski, czarny), przez 4 900 (grafitowy), aż do 5 900 złotych (krwistoczerwony).

Jeśli interesuje nas funkcja zasilania zewnętrznych urządzeń (V2L / V2D), wydamy 797,58 złotego za opcję i specjalny adapter. Elektryczny hak to dodatkowe 7 588 złotych, możemy też zmienić wzór felg, przy czym zawsze będą one miały 19 cali średnicy. Pojemność bagażnika Mazdy 6e to 337 litrów (mniej niż w VW ID.3, gdzie jest 385 litrów), w standardzie mamy też bagażnik przedni o objętości 72 litrów. Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.

Mazda 6e w Chinach nosi oznaczenie EZ-6 (c) Mazda

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: