Na zdjęciu widzicie Audi R8 V8 FSI, samochód spalinowy (ICE) z silnikiem o pojemności 4,2 litra i 390 kW/420 KM mocy. Według internetowych źródeł przyspieszenie 0-100 km/h Audi R8 Coupe tej generacji trwa 4,3-4,4 sekundy. Są już elektryki, które oferują podobne osiągi, a są tańsze, pojemniejsze (przewieziecie rodzinę ORAZ bagaże) i nie hałasują.

Do napisania tego artykułu zainspirowały mnie Dzieci, które bez cienia szacunku dla tradycyjnej motoryzacji stwierdziły, że wspomniane R8 „strasznie pierdzi”. Ach, ta współczesna młodzież! 😉

Samochody elektryczne, które przyspieszają jak Audi R8 Coupe V8 I gen

Segment C-SUV, B/C-SUV: Volvo C40 Recharge Twin Motor, Volvo EX30 Twin Motor Performance

Volvo C40 Recharge Twin Motor już jest, Volvo EX30 będzie w przyszłym roku. Pierwsze to crossover segmentu C-SUV, drugie jest autem pogranicza segmentów B- i C-SUV. Przyspieszenie 0-100 km.h Volvo C40 Recharge Twin Motor trwa 4,7 sekundy, auto jest więc minimalnie wolniejsze niż wspomniane Audi R8, ale spod świateł ruszy szybciej (i ciszej), do następnych świateł prawdopodobnie też dojedzie szybciej za sprawą 300 kW/408 KM mocy i 670 Nm momentu obrotowego. No i Volvo ma 413 litrów bagażnika, plus jeszcze przestrzeń pod jego podłogą.

Konfigurator TUTAJ, cena od 287 900 zł dla wersji Twin Motor.

Volvo C40 Recharge, wersja z jednym silnikiem

Volvo EX30 to już prawdziwa rakieta. Wersja Twin Motor Performance osiąga 100 km/h po 3,6 sekundy (!) dzięki 315 kW/428 KM mocy, 543 Nm momentu obrotowego oraz rozmaitym optymalizacjom. Moglibyście się zaśmiać, że kierowca Audi R8 będzie wąchał wasze spaliny, ale… nie będzie wąchał, bo przecież zostanie w tyle za elektrykiem. Zostanie mu tylko inhalowanie pyłu z opon, nieszczęśnikowi.

Konfigurator TUTAJ, cena Volvo EX30 Twin Motor Performance od 229 900 złotych.

Segment D: Tesla Model 3 LR

Tesla Model 3 LR to sedan segmentu D, który właśnie przejmuje pałeczkę od Volkswagena Passata jako popularnego samochodu dla rodziny. Ten przestronny elektryk przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy, czyli mniej więcej tyle, ile powyższe Audi R8 V8. A jeśli chcecie, by spalinowy model został z tyłu, dokupicie pakiet Acceleration Boost za kredyty lub 10 000 złotych. I wtedy przyspieszenie do 100 km/h potrwa tylko 4 sekundy.

Naprawdę potrzebujecie ryczącego silnika za plecami? Przecież ta Tesla ma napęd na obie osie i nawet 678 jednostek WLTP zasięgu przy 18-calowych felgach Photon. Zobaczcie, konfigurator Tesli Model 3 LR TUTAJ, cena od 240 990 złotych.

Segment E: Mercedes-AMG EQE 43

Mercedes-AMG EQE 43 to przestronne, wygodne auto o parametrach, których Audi R8 na pewno by się nie powstydziło. 350 kW/476 KM mocy i 858 Nm momentu obrotowego pozwalają na rozpędzenie tego samochodu do 100 km/h w 4,2 sekundy. W Audi R8 dostaniecie żarówki w kierunkowskazach z przodu, w AMG EQE znajdziecie oświetlenie nastrojowe, które na zdjęciach może i przypomina dyskotekę, ale w rzeczywistości uprzyjemnia kontakt z samochodem. Nasi pasażerowie niezmiennie mówili „Wow!”

Oprócz tego w pakiecie jest pneumatyczne zawieszenie z tyłu dbające czy to o komfort, czy przyczepność, cyfrowe liczniki zamiast wskazówek-patyków, ekran centralny wkomponowany w tunel środkowy lub też trzy ekrany na szerokość pulpitu. No i bateria o pojemności ~96 (90,56) kWh, która pozwala na pokonanie 505 jedn. WLTP, 431 kilometrów w trybie mieszanym. Dla porównania: zbiornik paliwa w Audi R8 V8 ma 73 litry, więc przy identycznym trybie mieszanym pokonacie około 490 kilometrów (15 l/100 km).

Konfigurator TUTAJ, cena od 490 100 złotych.

Nota od redakcji Elektrowozu: na zaproszenie Audi jesteśmy od wczoraj w Brukseli (Belgia). Artykuły publikowane będą rzadko, niewykluczone, że dzień zamkniemy dwoma-trzema tekstami.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 12 głosów Średnia: 2.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: