W świecie, w którym producenci samochodów chwalą się dziesiątkami tysięcy „zainteresowanych” nowym modelem, co nijak nie przekłada się później na sprzedaż, postawa Lucida zasługuje na pochwałę. Ale biznesowo sytuacja może być trudna: firma zdradziła, że wyprodukuje zaledwie 500 egzemplarzy najdroższego Lucida Air Dream Edition. Czyli ma co najwyżej 500 rezerwacji auta.

Konkurent Mercedesa EQS i Tesli Model S nie oczarował nabywców

Informacji udzielono portalowi Teslarati: Lucid Motors zakończyło przyjmowanie rezerwacji na sztandarowy wariant auta po zebraniu około 500 zainteresowanych osób. Cena Lucida Air Dream Edition wynosiła 169 tysięcy dolarów, jeśli więc założymy, że producent ma 30 procent marży na modelu, firma potrzebuje co najmniej 65 milionów dolarów na same podzespoły.

To nie koniec: firma pochwaliła się, że posiada łącznie 8 000 rezerwacji na wszystkie warianty samochodu. Niższe modele są tańsze, ale nadal trzeba je zmontować, sprawdzić, dostarczyć, co oznacza, że producent musi wyłożyć kolejne kilkaset milionów dolarów zanim będzie mógł liczyć na strumień gotówki od klientów odbierających pojazdy. Lucid Motors założyło bowiem, że depozyty będą niewielkie (300 i 1 000 dolarów dla tańszych wersji, 7 500 dolarów dla najdroższego Aira Dream Edition), więc sensowne przychody zaczną się w momencie startu dostaw, najwcześniej w drugiej połowie 2021 roku.

To niełatwa sytuacja dla startupu, który usiłuje dopiero zaistnieć na rynku i musi konkurować z Teslą, Porsche czy Mercedesem. W podobnej sytuacji będzie Polski Samochód Elektryczny „Izera”, gdy wreszcie trafi na rynek w 2024 lub 2025 roku.

Lucid Air Dream Edition – specyfikacja

Najdroższy Air Dream Edition zaoferuje swoim odbiorcom 810 kilometrów zasięgu EPA (plany: do 832 km), czyli, jak wynika ze świadectw dziennikarzy, około 730 kilometrów realnie. Auto przyspieszy do 100 km/h w około 2,7 sekundy dzięki silnikom o łącznej mocy ponad 800 kW (około 1 090 KM). Samochód konkuruje na papierze z Teslą Model S Plaid i Mercedesem EQS. Jego cena w Polsce wyniosłaby ponad 830 tysięcy złotych.

Aktualnie samochód dostępny jest w trzech tańszych wersjach: Air Pure, Air Touring i Air Grand Touring. Najtańszy z nich Lucid Air Pure startuje od 77 400 dolarów, powinien zaoferować 653 kilometry zasięgu i będzie miał około 357 kW (486 KM) mocy.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]