Lucid Air Dream Edition, najmocniejsza i najdroższa wersja Lucida Air, nie jest już dostępna. Następne miały być dostawy Lucida Air Grand Touring, słabszej i tańszej edycji modelu. Producent jednak niespodziewanie wprowadził do oferty wariant Grand Touring Performance, który jest szybki jak Dream Edition i kosztuje więcej niż wycofany Dream Edition.

Lucid Air GT Performance – na trasę z Lublina do Mielna bez zatrzymywania się akurat 😉

Lucid Air GT Performance ma 772 kW/1 050 KM mocy i napęd na obie osie (Dream Edition: 817 kW/1 111 KM). Szacunek wzbudza jego zasięg, który wynosi 446 mil / 718 kilometrów według procedury EPA na 21-calowych felgach, co oznaczałoby niemal 790 kilometrów na niedostępnych dla akurat tej wersji felgach 19-calowych. Jednak dla producenta chyba ważniejsze jest przyspieszenie, które wynosi 2,6 sekundy do 97 km/h (0-60 mph; Dream Edition: 2,5 s).

Gigantyczny zasięg i przyspieszenie jak w niedostępnym wariancie Dream Edition ma jednak swoją cenę. O ile bazowa wersja Lucida Air GT startuje od 139 000 dolarów (równowartość 596 000 złotych netto), o tyle edycja GT Performance kosztuje 179 000 dolarów (767 000 zł netto). To o 10 000 dolarów więcej niż limitowany do 520 sztuk model Dream Edition, który wydawał się najwyższym i najdroższym samochodem w gamie.

Trudno powiedzieć, do kogo skierowany jest wariant GT Performance. Być może chodzi o nabywców spoza Ameryki Północnej, którzy nie zdążyli z zakupem Dream Edition, a teraz chcieliby mieć Lucida o zbliżonych osiągach? Samochód pod każdym względem deklasuje Mercedesa EQS, będzie szybszy niż Porsche zarówno na ładowarce, jak też podczas przyspieszania, w tym ostatnim pojedynku przegra tylko z Teslą Model S Plaid – ale czy ktoś zechce z tego powodu zapłacić paręset tysięcy złotych więcej nieznanej marce?

A może chodzi o zaspokojenie potrzeb przyjaciół inwestorów z Arabii Saudyjskiej lub klientów z Chin? Nie wiadomo: producent zapowiada, że model będzie trafiał najpierw do odbiorców w Stanach Zjednoczonych (czerwiec 2022) i Kanadzie (sierpień 2022). Nie słychać, żeby miał zostać skierowany na rynek europejski, bliskowschodni czy azjatycki.

Następny w hierarchii jest Lucid Air GT (nie-Performance), który startuje od 139 000 dolarów, oferuje do 516 mil / 830 kilometrów EPA zasięgu na 19-calowych felgach i przyspiesza do 97 km/h w 3 sekundy, co w Europie da około 900-1 000 jednostek WLTP i 3,3 sekundy do 100 km/h.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: