Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Lucid Air z prognozowanym zasięgiem 517 mil / 832 kilometrów. Czyli bateria o pojemności 130-140 kWh?

Wygląda na to, że Lucid Air zyska tytuł samochodu elektrycznego o największym zasięgu na jednym ładowaniu. Zgodnie z informacją podaną przez producenta, szacowany (zmierzony, ale niezatwierdzony) zasięg EPA na jednym ładowaniu wyniesie 832 kilometry. Najlepsza Tesla jest gorsza o 185 kilometrów.

832 kilometry na jednym ładowaniu to 550 km przy jeździe autostradowej

Wynik jest oszałamiający i znacząco przekracza liczbę 442 mil / 711 kilometrów, która pojawiła się na zwiastunie. Wartość 832 kilometrów Lucida Air została zweryfikowana przez niezależną organizację inżynierską FEV, która testuje samochody różnych producentów, ale trzeba dodać, że jest to liczba wstępna.

Żeby została uznana, amerykańska agencja ochrony środowiska (EPA) musi ocenić pomiar, a w przypadku zupełnie nowego modelu nowego producenta zapewne przeprowadzi go sama.

Lucid Air wykorzystuje instalację pracującą z napięciem 900 woltów, będzie mógł więc rozpędzić się do maksymalnej szybkości ładowania oferowanej przez stacje Electrify America czy Ionity. Ale do osiągnięcia rekordowego zasięgu trzeba też wydajnych silników oraz sporych akumulatorów.

Producent nie podawał jeszcze oficjalnych informacji o pojemnościach baterii czy zużyciu energii przez Aira. Gdyby model osiągnął poziom Tesli Model S LR+, potrzebowałby około 130-140 kWh baterii. Im wydajniejsze silniki, tym mniejsze mogłyby być akumulatory. Portal InsideEVs ocenia, że powinno być to dokładnie 128,6 kWh (źródło), ale warto wziąć pod uwagę dwa dodatkowe wskaźniki:

> Tesla Model S LR+ już oficjalnie z zasięgiem EPA wynoszącym 647 km. Tesla: Niższa masa, wyższa efektywność

Gdyby jednak Lucid osiągnął rekordowe 832 kilometry zasięgu z baterii o pojemności poniżej 130 kWh, oznaczałoby to, że amerykański startup dysponuje technologią na poziomie Tesli i znacząco lepszą niż europejscy producenci. Nawet jeśli samochód zostanie wyceniony na poziomie Mercedesa S-klasy, jego możliwości mogą przyćmić niemieckiego konkurenta.

832 kilometry według procedury EPA to dobre 550 kilometrów przy jeździe autostradowej. Ponad pół tysiąca kilometrów na jednym ładowaniu oznacza, że do sprawnego podróżowania wystarczy nawet stosunkowo rzadka sieć stacji ładowania.

> Zasięg Mercedesa EQS – elektrycznej S-klasy – ma wynieść 700+ jednostek WLTP. Czyli od 598 km w górę

Prezentacja Lucida Air odbędzie się 9 września 2020 roku. Dostawy rozpoczną się w roku 2021.

Wszystkie zdjęcia: (c) Lucid Motors

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version