Lucid wprowadził do oferty dwie tańsze edycje swoich aut: Air Pure AWD oraz Air Touring. Obydwie wyposażone są w mniejsze baterie o pojemności 92 kWh, dzięki którym ich zasięg przy 19-calowych felgach wynosi 725 jednostek WLTP [deklaracja producenta, wartość w trakcie homologacji]. Dla porównania: Tesla Model S AWD nie-Plaid (Palladium, dawniej: Long Range) obiecuje do 732 jednostek WLTP szacowanego zasięgu, identyczną liczbę zobaczymy też w konfiguratorze Mercedesa EQS 450+.
„Tani” Lucid Air w ofercie w Holandii, Niemczech, Norwegii i Szwajcarii
Słowo „tani” wzięliśmy w cudzysłów, ponieważ jest on stosunkowo tani na tle gamy. Cena Lucida Air Pure AWD w Holandii wynosi 115 000 euro, koszt zakupu Lucida Air Touring to 134 000 euro (źródło). Po uwzględnieniu różnic w stawkach VAT daje odpowiednio 523 600 i 610 000 złotych. Tesla Model S AWD, auto tego samego segmentu (E), zaczyna się od 519 990 złotych. Mercedes EQS 450+ (segment F) to wydatek startujący od 543 500 złotych, więc wariant Pure AWD wygląda konkurencyjnie.
Lucid Air Pure AWD i Touring mają baterię o pojemności 92 kWh, dzięki której przejeżdżają na jednym ładowaniu 725 jedn. WLTP. Taka wartość powinna przekładać się na około 620 km realnie w trybie mieszanym, około 435 km podczas jazdy autostradowej z szybkością 120 km/h przy rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Mniejsza, składająca się z 18 zamiast z 22 modułów bateria, to też więcej przestrzeni na stopy:
Producent obiecuje ładowanie z mocą do 250 kW (wymaga ładowarek 350 kW), samochód wykorzystuje architekturę 900 V, choć nie jest jasne, czy przy tym akumulatorze również mamy do czynienia z napięciem równym 924 V, czy może zostało ono proporcjonalnie zmniejszone. Moc Lucida Air Pure AWD to 353 kW/480 KM, Lucid Air Touring ma 456 kW/620 KM, dzięki czemu ten ostatni przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Na tym tle Mercedes EQS 450+ jest słabeuszem ze swoimi 265 kW/360 KM mocy. Tesla Model S dysponuje mocą porównywalną do Lucida Air Touring.
Dostawy Lucida Air Touring mają ruszyć w trzecim kwartale 2023 roku, w kolejnym kwartale do Europy przypłynie tańszy Lucid Air Pure AWD. Po nich, w 2024 roku, w ofercie powinien pojawić się najtańszy wariant Lucida Air z napędem na tył. Niemiecki konfigurator Aira AWD znajduje się TUTAJ, Mercedesa EQS TUTAJ, Tesli Model S TUTAJ.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.