Lexus UX 300e został oficjalnie zapowiedziany na niemieckim rynku. Samochód ma być dostępny od 11 stycznia 2021 roku, jego cenę wyznaczono na 47 550 euro (VAT: 19 proc.). To więcej niż koszt nabycia pozycjonowanego wyżej Lexusa NX. W zależności od punktu odniesienia wychodzi nam, że ceny Lexusa UX 300e w Polsce będą startować w przedziale od 183 do 204 tysięcy złotych.

Lexus UX 300e – wszystko, co wiemy

Przedstawione na wstępie widełki opierają się na różnych metodach szacowania ceny samochodu. Nie wiemy, która z nich jest lepsza, ale gdybyśmy mieli strzelać, celowalibyśmy raczej w górną część przedziału (204 tysiące złotych). Szczególnie, że niemieccy nabywcy modelu będą uprawnieni do otrzymania dopłaty, więc im cena samochodu spadnie o dobre kilka tysięcy euro: elektryczny UX 300e będzie dostępny za mniej więcej tyle samo, co dobrze wyposażony wariant hybrydowy, UX 250h (od 36 300 euro z 19 proc. VAT).

W Polsce dopłat nie ma, więc szykujmy się na wydatek rzędu właśnie 200+ tysięcy złotych. Przy czym to na razie wstępne obliczenia.

Specyfikacja

Jeżeli chodzi o dane techniczne, to te znamy już od dłuższego czasu. Auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 54,3 kWh chłodzoną powietrzem, silnik o mocy 150 kW (204 KM) ma napędzać przednie koła. Producent obiecuje 305 do 315 jednostek WLTP zasięgu, co odpowiadałoby 260-270 kilometrom na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.

2019.07.23

Przy jeździe w przedziale 80->10 procent będzie to więc do 180-190 kilometrów zasięgu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Lexus UX 300e wyposażony jest w port ładowania Chademo obsługujący moc do 50 kW. Wbudowana 1-fazowa ładowarka jest w stanie osiągnąć 6,6 kW i, co ciekawe, w przeciwieństwie do baterii jest chłodzona cieczą. Producent chwali się, że w porównaniu do Lexusa UX 250h (wariant hybrydowy), pojemność bagażnika UX 300e została zwiększona do 367 litrów (źródło).

Dla porównania: Volkswagen ID.3 (segment C) oferuje 385 litrów, Kia e-Niro (C-SUV) – 451 litrów.

Największą zaletą Lexusa UX 300e jest gwarancja na baterię. Podczas gdy inni producenci oferują 8-lat okresu ochronnego, Lexus zapowiada 10 lat lub 1 milion kilometrów, co nastąpi wcześniej. Warunkiem utrzymania tak długiej gwarancji na akumulator jest regularne serwisowanie samochodu w ASO producenta.

Elektryczny Lexus ma być dostępny w Niemczech od 11 stycznia 2021 roku, co sugeruje, że auto lada chwila będzie wypływać z Japonii. Głównymi konkurentami modelu w Polsce będzie Mazda MX-30 (jeśli szukać konkurentów premium), może też Volvo XC40 P8 Recharge. Oprócz nich w segmencie są też Kia e-Niro, VW ID.3 (segment C) czy Nissan Leaf (również C).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: