Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Leapmotor – oto marka przystępnych cenowo elektryków Stellantis i Leapmotor w Europie. Początek sprzedaży za rok

Kilka dni temu koncern Stellantis oficjalnie ogłosił chęć zainwestowania 1,5 miliarda euro (równowartość 6,7 miliarda złotych) w chiński startup Leapmotor, by w zamian uzyskać 20 procent akcji koncernu i dostęp do jego technologii. Teraz okazuje się, że marka Leapmotor trafi do Europy w ramach joint-venture Leapmotor International, w którym Stellantis ma 51 procent udziałów. Do 2030 roku przedsiębiorstwo chciałoby sprzedawać poza Chinami 500 000 aut elektrycznych rocznie. Mają to być modele przystępne cenowo.

Leapmotor, kolejna marka [elektryków] w koncernie Stellantis

Jeśli ktoś uważa, że europejskie koncerny motoryzacyjne nie radzą sobie na rynku aut elektrycznych, a widzi sukcesy chińskich marek, powinien przyjrzeć się obecnej sytuacji raz jeszcze. Volkswagen ma wystarczającą ilość gotówki, by zainwestować w Xpenga, Audi kupuje udziały w SAIC, Nio pukało do drzwi Mercedesa, teraz Stellantis przejmuje 20 procent udziałów w Leapmotor i tworzy z firmą międzynarodowe joint-venture.

Leapmotor International ma siedzibę w Holandii i wyłączność na sprzedaż samochodów Leapmotor poza Chinami (patrz: Europa, ale też Stany Zjednoczone). Minimalną większością w przedsiębiorstwie (51 procent) dysponuje amerykańsko-europejski udziałowiec, czyli koncern Stellantis. Marka ma oferować tanie pojazdy elektryczne, chociaż w swojej chińskiej ofercie ma też samochody-koncepty całkiem spore, jak Leapmotor C01 (segment D), C11 (D-SUV) czy Leapmotor C10 (F-SUV).

Leapmotor C01 dostępny jest z bateriami od 62,8, przez 78,5, aż do 90 kWh (c) Leapmotor

Leapmotor C11 występuje zarówno jako hybryda szeregowa (PHICE, EREV) z bateriami 30,1 lub 43,7 kWh, jak też jako elektryk z bateriami 69,2, 89,6 i 90 kWh (c) Leapmotor

Dzięki połączeniu sił Leapmotor chce do 2030 roku sprzedawać 500 000 samochodów poza Chinami i 1 milion w Chinach. Auta oferowane w Europie będą prawdopodobnie budowane na platformie Leap 3.0, która pozwala na konstruowanie elektryków, ale też hybryd szeregowych (EREV). Kooperacja miała być możliwa, ponieważ chińska firma chciała nie tylko sprzedawać samochody, lecz również dostarczać „kluczowe technologie dla pojazdów elektrycznych”.

Leapmotor zacznie oferować swoje auta w Europie w drugiej połowie 2024 roku.

Leapmotor T03 to najmniejszy elektryk w gamie. Może mieć baterię 21,6 lub 31,9 kWh zbudowaną w oparciu o ogniwa LFP albo 38 lub 41 kWh w przypadku ogniw opartych na niklu (c) Leapmotor

> Forum Chińskie Samochody Elektryczne

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version